Mindig izgalmas szellemi kalandot jelentett a francia és a magyar kultúra látszólagos távolságának áthidalása – annak érzékeltetésére, milyen közeli is tud lenni a távoli, elég csak Hamvas Béla A bor filozófiája című művére gondolnunk, amelyben halhatatlan szerzőnk mindkét kultúrnemzetet geniális (szellemi, transzcendens erővel bíró) bornépnek nevezi. A korábbi századokban a különböző néplelkek közötti átjárást az irodalom, a műfordítás jelentette, ma pedig – szép új világunk kevés pozitív jelenségének egyikeként – legfőképp a zene biztosítja ezt. A mai világzenei áramlatokban mindent mindennel össze lehet kutyulni, és kizárólag az egyes muzsikusok megfelelő ízlésén, elhivatottságán múlik, hogy valamiből instant fogyasztható kutyulék lesz-e, vagy különféle kultúrák egészséges, termékeny ölelkezése. Az Ötödik Évszak zenekar első lemeze, a Ne rejtsd el kétségkívül utóbbi folyamatot erősíti.
A zenekar 2020-ban alakult, de Csoóri Sándor „Sündi” (brácsa, hosszúnyakú tambura, koboz, ének), Hegedűs Máté (hegedű), Zimber Ferenc (cimbalom, magyar duda), és Szabó Csobán Gergő (bőgő, gardony, ének) a hazai zenészközösség veteránjának számít, hiszen többek között Lajkó Félixszel, a Buda Folk Banddel, a Dresch Vonós Quartettel és a Magyar Állami Népi Együttessel muzsikáltak együtt. Ami pedig igazán különlegessé teszi az Ötödik Évszakot, az énekesnőjük, Izabella Caussanel, aki francia apától és magyar anyától származik. Megnyilatkozásaiból egyértelmű, hogy mindkét identitását képes tudathasadás nélkül megélni, s éppígy a lemezen is gond nélkül szól hol franciául, hol magyarul az ének, találkozik Victor Hugo, József Attila, Csoóri Sándor és Szép Ernő, és folynak egymásba motívumok a sanzontól a legényesig.
Ami különösen vonzó a Ne rejtsd el hangzásában és a zenekar hozzáállásában, hogy bár a tagok hangszeres tudása külön-külön is följogosítaná őket arra, hogy szétvirtuózkodják a muzsikálást, inkább maradnak a visszafogottabb, de egységes akusztikai környezetnél. Bensőséges, romantikus zene ez, Caussanel hangja olyan finom, hogy csak óvatosan meri hallgatni az ember, mert fél, hogy összetöri a fülével.