A Z generáció (1995–2009) már beleszületett az internet világába, együtt nőtt, fejlődött vele. Ezek a fiatalok soha nincsenek egyedül, bármikor online lehetnek, beszélhetnek, megoszthatják gondolataikat. Ha elutaznak, nem az a fontos, hogy hová mennek, és ott mit látnak, hanem, hogy van-e wifi. Ez az első nemzedék, amelynél megfordul a tudás átadásának iránya: a felnőttek őket kérdezik, hogy mit kell csinálni a géppel, hogy így-úgy működjön. A kultúraváltás egyik része a tudás átadásának az iránya. Amióta ember él a földön, az idősebbtől a fiatal felé halad. Ez ma már nem evidens. Mindkét irányban létezik egyfajta tudásátadás, ami eddig nem volt. A digitális oktatás idején több helyről hallottuk, hogy a technikai dolgokban a diákok segítettek a pedagógusoknak. Viszont sok felnőtt nem tudja, hogyan kérjen tanácsot a fiataloktól, vagy hogyan dolgozza fel, hogy ők többet tudnak, okosabbak. Ha nyitottak vagyunk, akkor a gyerekek örömmel magyaráznak nekünk. Csak akkor működhet oda-vissza irányban a tudásátadás, ha megtanulunk tanulni a fiataloktól, és elfogadjuk, hogy a kultúraváltás miatt újfajta szerepkörbe kerülhetnek a felnőttek, a szülők, a munkaadók, a vezetők, a pedagógusok. Ennek a nemzedéknek gyenge a konfliktustűrő képessége, nincsenek praktikáik, öntörvényűek. 2010 az alfa-generáció alaphatárvonala, az érintőképernyős és az okoseszközök berobbanása az életünkbe. E nemzedék legidősebb tagjai tízévesek. Mivel ők már egyáltalán nem esnek hasra az internettől, hiszek abban, hogy ők szüntetik meg a nagyon erős digitális függőséget.