Nyolcvanéves lenne, ötven volt, amikor meghalt, negyven évvel ezelőtt. Két nagyjátékfilmet hagyott ránk összesen, ebből az egyik remekmű. A másik is jó persze, csak másként. Huszárik Zoltán fájdalmasan korai halála után negyven évvel eljátszhatunk a gondolattal, hogy vajon milyen filmeket rendezett volna még. Rendszerváltás előtt és után. Merre fordult volna? Talán a képzőművészet. Még jobban, hiszen addig is festette a filmjeit, mint Greenaway mondjuk, olyan operatőrökkel együttműködve, mint Sára Sándor, Tóth János, Jankura Péter. Nem csoda, grafikus volt, nem is akármilyen, a gimnáziumban Schéner Mihály tanította. Hogy milyen tudás birtokában volt ekkor, azt jól példázza, hogy egyszerre három helyre felvételizett sikeresen, a szegedi orvosi karra, a Képzőművészeti Főiskolára és a Filmművészeti Főiskola filmrendezői szakára.
Beszédes életrajzi töredék
Pósa történetei nem öncélúak, hanem közösségi okulásra készültek, mindezt hitelesen, remek stílusban közli velünk, az olvasókkal.