A tavalyi filmes díjszezon sztárja egyértelműen Pong Dzsunho és Élősködők című filmje volt: útja az Arany Pálmától egészen az Oscarig vezetett, no de vajon miért pont egy dél-koreai film lett az első nem angol nyelvű mű, amely megnyerte az Amerikai Filmakadémia fődíját, azaz a legjobb filmnek járó aranyszobrocskát? Az Élősködőket aztán idén követte a szintén dél-koreai Minari, amely az Arany Glóbusztól a Baftán át az Oscarig szintén számos díjat és jelölést zsebelt be, a koreai mozi azonban csak egy apró fodrocskája a nyugati világot is szép lassan meghódító „hallyu”-nak, azaz a Dél-Koreából induló popkulturális hullámnak.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.