Az Európai Unió által szorgalmazott elektromos átállás nem várt területen érhet el rövidesen áttörést: az elektromos rásegítésű kerékpároknál. A nagyvárosi biciklizés az utóbbi évtizedekben kontinensszerte egyre népszerűbb lett, ám ennek a kerékpáros forradalomnak a résztvevői leginkább fiatal felnőttek, akik részben sporteszközként, részben helyváltoztatásra használják a kétkerekűt.
Ezen a területen azonban robbanásszerű változást hozhat az e-bike, azon belül is a pedelec. Utóbbi az e-bike egyik változata, célja nem az, hogy a sportteljesítményt fokozza, hanem hogy kényelmes közlekedési eszközt adjon bárki, a középkorúak vagy akár a szeniorok alá.
A magyar kormány először 2021-ben, majd idén is meghirdette az elektromos kerékpár támogatási pályázatát. Az utóbbi esetben már cégeknek, egyéni vállalkozóknak, civil és egyházi szervezeteknek szóló teherszállító e-kerékpárok beszerzését támogató pályázat is elérhetővé vált. A magánszemélyek a kerékpár típusától függően százezer vagy 180 ezer forintos támogatást nyerhetnek el.
A legolcsóbb, felnőttméretű pedeleceket 300-350 ezer forinttól lehet elérni.
A magasabb vásárlóerejű nyugati országokban azonban már korábban megkezdődött a pedelec diadalútja. Németországban például belátható időn belül minden második bringa elektromos lesz. A pedelec alkalmas munkába járásra tavasztól őszig – az elektromos kerékpárok érzékenyek a nedvességre –, akár városon belül, akár elővárosi távon. Töltése az emeletes házban lévő lakások esetében is megoldható. Könnyen meglehet, hogy a közeljövőben a pedelec lesz az az elektromos közlekedési eszköz, amely gyökeresen átalakítja a városok közlekedését.