Ruben Östlund vadul vicces „Legyek urát” készített a kapitalizmus végnapjairól. Miután a svéd rendező a Vis maiorban felnyársalta a férfiegót, majd lealázta a művészvilágot A négyzetben, végleg levette a kezét a fékről: legújabb, Arany Pálma díjas társadalmi szatírájában szupergazdagok nyaralnak egy szuperjachton, amely úgy úszik az elkerülhetetlen végkifejlet felé, mintha Luis Buñuel és a Farrelly fivérek közösen tartanák a kezükben a kormánykereket.
Egy film, amely igazán elmegy a végsőkig, nem finomkodik, és helyenként igazán őrült, sőt gyomorforgató a humora – sok szempontból mégis korunk tökéletes vígjátéka.
A kétszeres Arany Pálma díjas rendezők társasága igazán elit klub, összesen tíz tagot számol. Idén az előző filmjével öt éve egyszer már fődíjat érdemlő Östlund ismét kortárs szatírával győzedelmeskedett, ezúttal a nyugati fogyasztói társadalmat figurázta ki.
A szomorúság háromszöge győzelme egyébként nagy meglepetés volt a jubileumi, 75. Cannes-i Filmfesztiválon, ami után Östlund olyan nagyok mellé léphetett fel, mint Francis Ford Coppola, Bille August, Emir Kusturica, Michael Haneke, Ken Loach, Jean-Pierre és Luc Dardenne, Imamura Sóhei és Alf Sjöberg. Vajon megérdemelt a siker?
A szomorúság háromszögében két modell, Carl (Harris Dickinson, a megfontoltság és az üresség lenyűgöző keveréke) és influencer barátnője, Yaya (a napokban tragikusan fiatalon elhunyt Charlbi Dean) lazítanak egy luxushajón. Mielőtt még felhúznák a horgonyt, egy Zoolander-szerű előjátékban találkozunk velük a szárazföldön, hogy lássuk a divatvilág csúfságát, és az olyan komoly vitáikat, hogy ki fizesse a számlát a randevún.
Féltékenység, áhított lájkok, sekélyesség és kicsinyesség napozik a frissen polírozott fedélzeten, ahol a tétlen gazdagok minden rezdülését a felettük őrködő legénység kíséri.
A rendező Carlt és Yayát egyfajta középosztálybéli párosnak állítja be, akik a szupergazdagok és a szorgosan dolgozó méhek között rekedtek, és akik ebben az új világban az önrendelkezés hiánya miatt átmenetileg háttérbe szorulnak.