A Darabokra tépve című nagyregény után új kiadásban került az olvasók elé Böszörményi Zoltán Regálja, most pedig Míg gondolom, hogy létezem címmel a Vanda örök újraírt változatával jelentkezett a József Attila- és Magyarország Babérkoszorúja díjas szerző. A 2005-ben megjelent Vanda örök főszereplője – Vanda mellett – Rudolf volt, ám az újraírt verzióban (amely a korábbi variáns alcímét viseli címként) az egyes szám első személyű elbeszélő neve Tamás, akár a Regál főszereplőjéé, ezzel is erősítve a kapcsot, amely a két regényt összeköti. Ám a Darabokra tépve is idekívánkozik harmadikként, hiszen alapvető kiindulópontja (voltaképpeni konfliktusa) és meghatározottsága mindegyiknek a nagy magyar exodus, amely a XIX. század végi kivándorláshullámmal kezdődött, s 1920-ban Trianonnal, majd 1945-ben Magyarország és a környező, magyarok által (is) lakott államok szovjet befolyási övezetbe vonásával újabb és újabb lendületeket kapott.
A magyarság sorskérdései
A Darabokra tépve – amely értelmezésemben mindenképpen igényt tarthat az emberiségregény jelzőre, mert, bár a magyarság sorskérdésein keresztül, de (amint a cím kettős értelmezése is sejteti) az emberiség egészének alapkérdéseit feszegeti – átfogó képet nyújt a trianoni traumáról és következményeiről, a Regál a XX. századi nyugatra vándorlás menekülésfázisának sajátosságait tárgyalja, a Míg gondolom, hogy létezem pedig a kivándoroltak sorsának alakulását mutatja be új hazájukban. Jelen esetben Tamásét, aki a tengerentúli üzleti életben próbál érvényesülni.

Kegyetlen, kemény, kímélet nélküli világot rajzol meg a szerző, akinek saját tapasztalatai adják a kulcsot az amerikai (kanadai) business life pontos és mellbevágó leírásához. Olyan mértékű az önzés, a kegyetlenség és a manipuláció ebben a világban, amilyet itt, Köztes-Európában el sem tudunk képzelni, holott itt sem vasárnapi iskolás kislányok irányítják az üzleti életet. Egyedül a filozófiai betétek kínál(hat)nak kiutat az elüzletiesedett (világ)városdzsungelből, amely utóbbinak ábrázolása ugyancsak rendkívül izgalmas.