A törökországi és a szíriai földrengés tragikus következményei hozták ismét előtérbe Tarics Sándor munkásságát. A magyar építészmérnök volt az, aki a világon elsőként tervezett földrengésbiztos acélszerkezetű épületet. Nevét ma mégsem erről ismerik a legtöbben Magyarországon.
A kalandos életű, sokoldalú feltalálót a vízilabdasport terén elért eredményei tették elsősorban híressé, hiszen az 1936. évi berlini olimpián bajnoki címet is szerzett. Hazatérve – mint pénztelen egyetemista – megpróbálta zálogba adni az érmét, de a zálogügynök megvizsgálta, és kijelentette: nem aranyból van.
Budapest 1944-es téli ostroma idején Tarics Sándor első feleségével és gyermekükkel háromemeletes apartmanvillájuk alagsorában keresett menedéket, szerencséjükre, mivel az ingatlan a fejük felett rommá vált a harcok kereszttüzében.
Visszaemlékezések szerint 1942-ben Tarics Sándort is behívták katonának, és mint hadmérnököt a hátországba helyezték, ám ez sem akadályozta meg abban, hogy 1943-ban megvédje műszaki doktori címét a Műegyetemen. 1946-ban a székesfőváros főmérnökévé nevezték ki, 1947-ben magántanári képesítést szerzett, és szerkesztői munkát kapott a Geodéziai Közlönynél. Miután 1948-ban meghívták az Indiana állambeli Fort Wayne Egyetemre magánprofesszornak, családjával együtt elhagyta az országot.
Tarics Sádor két egyetemen is tanított, majd 1951-ben San Franciscóba költözött, magánmérnöki irodában iskolák, kórházak, irodaházak, földalatti-pályaudvarok és katonai létesítmények tervezésével foglalkozott.
A cég háromszor nyerte el az Amerikai Építészmérnöki Egyesület legmagasabb kitüntetését. Tíz év után Tarics Sándor megvette a vállalatot, amely – 1973-tól együttműködve a Berkeley Egyetem Földrengéskutató Laboratóriumával – 1978-ban kifejlesztette a földrengésbiztos, réteges és gumirugós alátétet, amelyet 1979-ben már be is építettek egy dél-kaliforniai magasépület alapzatába. Az ingatlant földrengésjelző műszerekkel látták el.
Nem sokkal később négyes erősségű földrengés rázta meg a házat és környékét, az épületben mégsem esett kár, így a mérnöki találmány csodájára járt a világ. Főként a japánokat érdekelte az újítás, amelyet Tarics Sándor hosszas huzavona után szabadalmaztatott.