Lakókocsik között érkezünk meg a Pázmándy–Brauch-kastélyhoz, ahol forgattak már sikeres tévéfilmet, a Félvilágot, de itt készültek a Ma este gyilkolunk felvételei is, amiről nemrég írtunk ugyanezen hasábokon. Az 1820-as években épített, klasszicista földszintes kastély egy nyolchektáros park közepén áll, ami ezen a sajtónyilvános forgatási napon pavilonokkal, padokkal és újságírókkal telik meg, a homlokzata pedig egészen biztosan megkapta a megfelelő megvilágítást a rengeteg méretes lámpától. A hátsó bejáraton át nézhetünk bele a forgatásba.

Így jutottunk idáig
A tucatnyi stábtagon keresztül eljutunk a szobába, ahol forog a kamera. – Hogy történt ez velem? – teszi fel szomorúan tükörbeli önmagának a kérdést Kelemen Hanna gyönyörű menyasszonyi ruhában. Befut hozzá – századfordulós kosztümbe öltözve – Kanyó Kata: a fiatal nő láthatóan az ifjú ara helyett is izgul az esküvő miatt. – Mindenki rohan a templomhoz – újságolja. A meglehetősen hosszúra nyúló felvételben befut még Vasvári Emese, majd Görög László és Gáspár Tibor is, akik a filmben mind testvérek: az örömapa, a nagybácsi és a nagynéni. Ők is izgatottak, úsznak a boldogságban, csakhogy a menyasszonynak nem akaródzik indulni. – Így jutottam idáig – zárja a jelenetet fennhangon Kelemen Hanna, amiből arra lehet következtetni, hogy a filmet a közönséghez közvetlenül beszélő narráció keretezi, és egy flash forward (időben való előreugrás) nyitja majd.

Készül még egy felvétel ugyanerről, a szünetben Kelemen Hannának igazítják a sminkjét, Pacskovszky József rendező látható szakértelemmel instruálja őt, majd a kontrollmonitoron át követi a jelenetet, amit még egy repülőgép hangja is megzavar. Ezúttal máshonnan igyekszünk megnézni ugyanazt, hátha többet látunk, de persze Murphy törvénye szerint a felvétel alatt kezd kaparni a torkunk, hősiesen fojtjuk el a köhögési ingert és angolosan távozunk, amíg nem találunk kifelémenet egy szobában egy palack bontatlan vizet. Megmenekültünk, és a jelenet is. A filmből ennyit láttunk, de a forgatások már csak ilyenek, viszont ebédszünetben minden alkotót kifaggatunk arról, amiről lemaradtunk.