Meg Ryan nyílt színi élvezete és Katherine Heigl többtucatnyi koszorúslányruhája között virágzott a romantikus komédiák piaca. Az 1990-es és a 2000-es években Nora Ephron vagy Garry Marshall biztos bevételt jelentettek a stúdióknak, a nézőknek pedig kiszámítható menedéket az ezredforduló nehézségei elől az otthoni kanapén sokadszorra újranézett DVD-k formájában. A 2008-as válsággal azonban összeomlott a DVD-piac, és a 2010-es években egyre csökkent a leforgatott romkomok száma. A stúdiók ugyanis azzal akarták a közönséget a mozikban tartani, hogy látványfilmeket gyártottak, a bőven százmillió dollár feletti költségvetést azonban máshol meg kellett spórolni. A közepes költségvetésű romkomok sínylették meg leginkább a disztópikus, majd a képregényhősös érát. A Covid okozta bezártság hozott ismét változást, amikor a stúdiók rájöttek, hogy a nézőknek szükségük van a bekuckózós romantikára, így a streamingre egyre több, a romkomok fénykorát idéző mű került fel – azonban a kisebb költségvetés miatt sokszor megkérdőjelezhető minőségben. A csaj, aki képben van (vagy eredeti címén a történetet sokkal inkább tükröző Upgraded) a jobban sikerült darabok közé tartozik, hiába aposztrofálja ugyanis a marketing romantikus vígjátékként, sokkal inkább szól karrier- és a pénzügyi problémákról, mint a szerelmi kihívásokról.

Az Amazon Prime 2021 óta minden évben kedveskedik az előfizetőinek Valentin-napi mozikkal. Az Apró tökélyek térképe, a 2022-es Jöjj vissza hozzám vagy a tavalyi Ismerős a múltból mind a kilencvenes évek romantikáját idézik némi millenniumi vagy Z generációs csavarral. A csaj, aki képben van az üvegplafon, az előjutási nehézségek és a drága megélhetési költségek a mai húsz-harminc évesek számára húsba vágó problémáit ábrázolja könnyed kivitelben. Egyes kritikusok a film szemére hányják, hogy megközelítése túlságosan habos-babos, míg mások felhívják a figyelmet, hogy a műfaj keretei egyrészt nem engednek mélyebb drámát, másrészt a mai fiatalok lelki alkata sokkal kevésbé bírja el a szomorú történeteket, viszont limonádéként szívesen fogyasztják a társadalomkritikát.