A vasúti köveken szétkenődött emberi vérrel muszáj közegészségügyi szempontból kezdeni valamit. A hazai gyakorlat szerint általában a tűzoltók nem éppen irigylésre méltó kötelessége a meszes fertőtlenítés, miután a mentőkkel közösen kiszedegették a bazaltágyazatból az áldozat földi maradványait. A kisebb-nagyobb mészfoltok még legalább fél évig jelölik a tragédia helyét, míg az időjárás végleg el nem tünteti őket onnan. Csak a Székesfehérvár–Budapest vonalon tizenegy ilyen mészfoltos szakaszt számlált össze nemrégiben Rizsavi Tamás mozdonyvezető. Neki olyan érzése van, mintha idén megnőtt volna a gázolások száma. Mindez azonban csak szubjektív benyomás. Ráadásul azt sem lehet pontosan tudni, mennyi közülük a baleset, mennyi az öngyilkosság, mert a MÁV csak a gázolások számát tartja nyilván – ami Magyarországon tavaly 143 volt. „A személygázolásoknál az öngyilkosság megállapítása a rendőrség hatáskörébe tartozik” – tájékoztat a MÁV szóvivője, Biber Anett, aki hozzáteszi, hogy „az egészségügyi veszélyhelyzet kihirdetése óta a statisztikai adatok alapján nem lehet emelkedést kimutatni, hiszen közel hasonló a személygázolások száma. 2020 augusztusáig összesen 88 személyt gázolt el vonat, ebből 74 baleset halállal végződött, 14 személyi sérüléssel járt, a tavalyi ugyanezen időszak 92 esetéhez képest.”
Marokkó: több mint egy egyszerű konyha
Az arab ország páratlanul érdekes gasztronómiája olyan élményt nyújt az oda ellátogatóknak, amit soha nem felejtenek el