Miért is ne ismerte volna el. Hiszen először meg fogják magyarázni, aztán meg fogják védeni, végül hőssé fogják avatni. Lesz idő, hogy szobra is állni fog valahol.
Például a nantes-i székesegyház helyén.
Mert róla van szó. A ruandai migránsról, aki felgyújtotta a nantes-i székesegyházat.
Nem volt nehéz dolga. Hiszen a székesegyház pásztora befogadta, menedéket, szállást, munkát, élelmet és védelmet adott neki. És ő meghálálta.
Már a gyújtogatás után a rendőrség látóterébe került, kihallgatták, elengedték. A közvélemény pedig már oda sem figyelt igazán. A Notre-Dame még megrázó volt, Franciaország másik ikonikus székesegyháza már csak mínuszos hír.
„Ég a nantes-i székesegyház” – na és?
„A nantes-i székesegyházat felgyújtották” – hát persze. A Notre-Dame-ot is, csak azt még eltitkolták, nehogy baj legyen. A nantes-i székesegyház felgyújtását már be lehet vallani, látjuk, nincs baj.
Baj alatt azt kell érteni, hogy a normális világ fellázad egyszer, és nekiáll rendet tenni. Ezt kell megakadályozni nagyjából bármi áron.
Most itt ez a ruandai migráns. Felgyújtotta Isten házát, ahová befogadták.
Valószínűleg látta az Egyesült Államokból érkező felvételeket, az ottani templomok, Jézus- és Mária-szobrok ledöntését, lefejezését, a BLM elállatiasodott „aktivistáinak” tombolását, az egyre idiótább és embertelenebb követeléseiket, amelyekre nem géppuska és ökölcsapás, hanem megértés, elismerés és csatlakozás a válasz, így aztán kedvet kapott ő is.
Gondolta, felgyújtja Nantes hatszáz éves székesegyházát, és lángok között majd bevonul az ismertségbe és halhatatlanságba, mint valami őrült Néró, bár olyasmiről, hogy Néró, Római Birodalom, európai civilizáció nem volt soha, semmilyen fogalma.
Ilyesféle ósdi kacatokra neki és a többinek már nincs is semmi szükségük.
Neki térerőre meg Facebookra van szükségre, meg gengszterrapre, mint ennek az ócska, igénytelen, földhözragadt, pöcegödör világnak valóban legmegfelelőbb kifejeződésére.
„I fuck you, I kill you, motherfucker, son of a bitch” – és ég a székesegyház.