– Zongorázik még?
– Persze! Szinte mindennap. Rick Wakeman volt az első billentyűs-zongorista, aki felkeltette az érdeklődésemet. Később a Talk-Talk formáció magnószalagjait hallgattam, és játszottam a szüleimtől kapott Yamaha zongorán. Majd jött az örök kedvenc, a U2. Szóval a zene és a futball a két nagy szerelem.
– Igaz, hogy gyerekkorában nem sokon múlott, hogy futballista helyett zenész legyen?
– Izgága, örökmozgó gyerek voltam, nem véletlen, hogy beszippantott a futball, de zene nélkül soha nem volt kerek az életem. Apám Újkígyóson kézilabdázott, ő vitt a Ladájával edzésre, és amíg gyakorolt a csapattársaival, én lerugdostam a labdával a falról a vakolatot a kézilabdapálya mellett. Skaliczky Lászlóval, a helyi legendás kézilabdaedzővel, későbbi szövetségi kapitánnyal jókat beszélgetünk erről, ha nagy ritkán összefutunk. Apám a sport irányába terelt, anyám aggódott, féltett, el sem tudta képzelni, hogy mi lesz velem, ha ne adja Isten, megsérülök. Tizenhárom éves koromban igazolt le a Békéscsabai Előre, akkor talán el is dőlt a sorsom. Igaz, volt egy kedves szomszédunk, akitől vettem zongoraleckéket, de a futballnak nagyobb volt a vonzereje. Később autodidakta módon tanulgattam zenélni. A zene nagyon fontos része az életemnek, hozzájárul a lelki egyensúlyomhoz.
– Csank János mondta, hogy ritka önfejű gyerek volt. Kijelentette, hogy középső védő poszton játszik, és kész. Aztán a mester szép lassan meggyőzte arról, hogy nem tragédia, ha kihúzódik jobbra vagy balra.
– Önfejű? Az igaz, hogy büszke voltam, és határozott elképzelésem volt arról, hogy mit szeretnék. Persze hamar megértettem, hogy fogékonynak kell lennem arra, amit a mester mond. Megtanultam, nem mindig elég, ha tudom, hogy én mit akarok, figyelnem kell a nálam bölcsebb emberekre. Csank Jánosnak nagyon sokat köszönhetek, a mai napig felnézek rá, rengeteget tanultam tőle, amit a civil életemben is tudok kamatoztatni.
– Élvezte a mentora bizalmát. 1988-ban egy nappal az érettségije előtt kezdőként játszott a Békéscsaba csapatában a Honvéd elleni kupadöntőn.