Max Verstappen a versenyzésről: megéri ez nekem?

Bár az elmúlt két idényben Max Verstappen lett a világbajnok a Formula–1-ben, a holland pilóta a sikerei ellenére sem akar még hosszú éveken keresztül a mezőny tagja lenni. A Red Bull versenyzőjének nem tetszenek a királykategóriában lezajló változások, és a sprinthétvégék új lebonyolításával sem ért egyet. Az egykori pilóta, jelenleg a német Sky Sports szakértőjeként dolgozó Ralf Schumacher nem marasztalná a kétszeres vb-győztest, szerinte túlélné Verstappen távozását a Formula–1.

2023. 04. 28. 15:37
VERSTAPPEN, Max
Baku, 2023. április 27. Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Azeri Nagydíjának otthont adó bakui versenypályán tartott sajtótájékoztatón 2023. április 27-én. A futamot április 30-án rendezik. MTI/AP/Darko Bandic Fotó: Darko Bandic
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Max Verstappennek (Red Bull) már sikerült beteljesítenie az álmát, 2021-ben világbajnok lett a Formula–1-ben. A holland pilóta akkor úgy nyilatkozott, ami ezután következik, az már csak bónusz lesz – így tehát a tavaly elhódított második vb-címe is. A Red Bull 2022-es dominanciáját látva sokan úgy vélekedtek, Verstappen még sokáig a csúcson lehet, és akár utolérheti a hét sikerével rekordbajnok Michael Schumachert és Lewis Hamiltont is, de a 25 éves versenyző igyekezett lehűteni a kedélyeket, mondván, nincsenek ilyen álmai, és amúgy sem tervez hosszú időre a Formula–1-ben.

Max Verstappen Fernando Alonso
Verstappen (balra) nem akarja Alonso példáját követni, és 41 évesen versenyezni Fotó: AFP/Martin Keep

 

A „fránya” sprint

Verstappen a napokban ráerősített erre. A kétszeres világbajnok arról már korábban is vallott, hogy nem kedveli a sprinthétvégéket, Bakuban pedig arról beszélt, hogy az új lebonyolítás sincs ínyére, és ha ilyen irányba halad a jövőben is a száguldó cirkusz, akkor ő hamarosan szedi a sátorfáját.

– Én versenyzőként tekintek erre a kérdésre, míg az F1 valószínűleg a pénzügyi szempontokat figyeli. Megértem, hogy egyesek a sprinteket izgalmasabbnak találják. Versenyzőként az első kör még érdekes a sprinten, előfordulnak koccanások, a pályára hajt a safety car. Aztán viszont a futam alatt egyértelműen látszik, hogy ki a leggyorsabb, így az is kiderül, mi várható a vasárnapi versenyen. Így a hétvége fő eseménye talán már nem lesz annyira érdekes – világított rá Verstappen.

Más versenyzők arról vallottak, hogy az új lebonyolítás eredményeképp valószínűleg több kockázatot mernek majd vállalni a sprinten, Verstappen viszont nem így tekint a minifutamra.

– Nekem a sprint a túlélésről szól, nem a versenyzésről. Ha gyors autód van, akkor nincs miért kockáztatnod. Én inkább csak szeretném megóvni az autómat szombaton, hogy aztán jó versenyt futhassak vasárnap – húzta alá a holland. – Én úgy látom, hogy nem fogunk többet kockáztatni, mivel nem akarjuk, hogy megsérüljön az autó, ami a fejlesztésekre is hatással lenne. Inkább veszítek egy pontot, mint az autó fejlesztésének a lehetőségét.

 

Jó életük van a pilótáknak?

Ez viszont csak egy Verstappen problémái közül. A Red Bull pilótája azzal sem ért egyet, hogy egyre hosszabbra nyújtják a Formula–1-es versenynaptárt. Jelenleg Verstappen rendelkezik a leghosszabb időre szóló szerződéssel, tavaly 2028 végéig kötelezte el magát a bikákhoz, de ha a futamok száma tovább nő az elkövetkező években, akkor elképzelhető, hogy a címvédő kontraktusa lejártával távozik a száguldó cirkuszból. Mindössze 31 évesen.

– Mindig azt mondogattam, még ha nem is lennének sprintek, de a mostaninál több verseny lesz, miközben a hétvégék ennyire hosszúak, akkor egy ponton megkérdezi magától az ember, hogy megéri-e ezt neki folytatnia. 

Szeretek versenyezni, imádok győzni. Azt is tudom, hogy a fizetéseinket tekintve jól élünk. De tényleg jó ez az élet? 

Azt hiszem, hogy az emberek a pályafutásuk egy pontján arra jutnak, hogy szeretnének mással foglalkozni. 2028 végéig szól a szerződésem, aztán átgondolom, hogy mi legyen. De úgy látom, hogy egyszer már túl soknak fogom érezni ezt az egészet, és változásra lesz szükségem. Azt hiszem, hogy az embereknek ilyenkor magukba kell nézniük, hogy elég motiváltak-e, szeretik-e a munkájukat.

Verstappen ezután arra is reagált, sokan nem értik meg őt, amiért a fényes sikerei ellenére is a korai távozásról fantáziál.

– A külső szemlélőknek ez nagyon furcsának tűnik, mert csak azt látják, hogy a Formula–1-ben vagyok, futamokat nyerek. Valószínűleg én is így vélekednék, ha a helyükben lennék. De nem feltétlenül olyan az életünk, ahogy azt az emberek hiszik. Persze megvan a jó oldala, hiszen rengeteg dolgot megtehetek. Nagy a függetlenségem, ugyanakkor nagyon behatárolt az életem.

 

Jól meglesz a Formula–1 Verstappen nélkül is

A hatszoros F1-es futamgyőztes Ralf Schumacher válaszolt „fenyegetőzésére”, miszerint a sorozatos változások hatására elbúcsúzhat a versenyzéstől. Az expilóta szerint a holland feleslegesen panaszkodik, úgysem befolyásolja a Formula–1 vezetését a véleményével.

– A múltban, a jelenben is láthattuk már, illetve a jövőben is fogjuk, hogy a Formula–1 nagyobb, mint bármelyik egyén. Bernie Ecclestone is távozott már, pedig nélküle nem is létezne az F1, most mégis sikeresebb a sorozat, mint valaha. Tehát Verstappennek két választása van: elkezd csomagolni, vagy belenyugszik a változtatásokba. Megértem őt, hiszen rengeteg kockázatot vállal, ugyanakkor fizetnek neki ezért. Ha menni akar, hát menjen. Bármennyire is kedvelem őt, a Formula–1 nem fog belerokkanni a hiányába.

Borítókép: Max Verstappen Bakuban (Fotó: MTI/AP/Darko Bandic)



 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.