Max Verstappennek (Red Bull) már sikerült beteljesítenie az álmát, 2021-ben világbajnok lett a Formula–1-ben. A holland pilóta akkor úgy nyilatkozott, ami ezután következik, az már csak bónusz lesz – így tehát a tavaly elhódított második vb-címe is. A Red Bull 2022-es dominanciáját látva sokan úgy vélekedtek, Verstappen még sokáig a csúcson lehet, és akár utolérheti a hét sikerével rekordbajnok Michael Schumachert és Lewis Hamiltont is, de a 25 éves versenyző igyekezett lehűteni a kedélyeket, mondván, nincsenek ilyen álmai, és amúgy sem tervez hosszú időre a Formula–1-ben.

A „fránya” sprint
Verstappen a napokban ráerősített erre. A kétszeres világbajnok arról már korábban is vallott, hogy nem kedveli a sprinthétvégéket, Bakuban pedig arról beszélt, hogy az új lebonyolítás sincs ínyére, és ha ilyen irányba halad a jövőben is a száguldó cirkusz, akkor ő hamarosan szedi a sátorfáját.
– Én versenyzőként tekintek erre a kérdésre, míg az F1 valószínűleg a pénzügyi szempontokat figyeli. Megértem, hogy egyesek a sprinteket izgalmasabbnak találják. Versenyzőként az első kör még érdekes a sprinten, előfordulnak koccanások, a pályára hajt a safety car. Aztán viszont a futam alatt egyértelműen látszik, hogy ki a leggyorsabb, így az is kiderül, mi várható a vasárnapi versenyen. Így a hétvége fő eseménye talán már nem lesz annyira érdekes – világított rá Verstappen.
Más versenyzők arról vallottak, hogy az új lebonyolítás eredményeképp valószínűleg több kockázatot mernek majd vállalni a sprinten, Verstappen viszont nem így tekint a minifutamra.
– Nekem a sprint a túlélésről szól, nem a versenyzésről. Ha gyors autód van, akkor nincs miért kockáztatnod. Én inkább csak szeretném megóvni az autómat szombaton, hogy aztán jó versenyt futhassak vasárnap – húzta alá a holland. – Én úgy látom, hogy nem fogunk többet kockáztatni, mivel nem akarjuk, hogy megsérüljön az autó, ami a fejlesztésekre is hatással lenne. Inkább veszítek egy pontot, mint az autó fejlesztésének a lehetőségét.
Jó életük van a pilótáknak?
Ez viszont csak egy Verstappen problémái közül. A Red Bull pilótája azzal sem ért egyet, hogy egyre hosszabbra nyújtják a Formula–1-es versenynaptárt. Jelenleg Verstappen rendelkezik a leghosszabb időre szóló szerződéssel, tavaly 2028 végéig kötelezte el magát a bikákhoz, de ha a futamok száma tovább nő az elkövetkező években, akkor elképzelhető, hogy a címvédő kontraktusa lejártával távozik a száguldó cirkuszból. Mindössze 31 évesen.