Mexikó kisebb-nagyobb szünetekkel 1962 óta rendez Formula–1-es nagydíjat, és bár a nációt hat pilóta is képviselte az idők során, hazai siker még sosem született a pályán. Sergio Péreznek lett volna eddig erre a legnagyobb esélye, főleg, hogy 2021 óta a mezőny legjobb autójában ül, de csak két harmadik helyig jutott neki eddig a Red Bull-lal. Az előttünk álló hétvége tökéletes alkalom lehetne arra, hogy Pérez történelmet írjon, már csak azért is, mert az idény korai szakasza óta nincs jó passzban, április óta nem nyert, égető szüksége lenne a kiugró eredményre. Annak viszont nagyobb az esélye, hogy csapattársát, Max Verstappent intik le ismét elsőként, aki négy győzelmével csúcstartó Mexikóban. Ha a háromszoros világbajnok ezúttal is diadalmaskodik, vélhetően hasonló füttykoncertre számíthat, mint legutóbb Austinban, ahová Pérez rengeteg szurkolója kilátogatott, és világosan Verstappen értésére adták, hogy nem őt szerették volna a dobogó legfelső fokán látni. A holland sztárpilóta nem zavartatta magát túlságosan emiatt, csak annyit jegyzett meg, hogy a drukkerek nyugodtan folytassák a fütyülést, a trófeát úgyis ő viszi haza.

A sprint marad, pedig Verstappen szerint elveszi a nagydíjak varázsát
Noha Mexikóban nem sprinthétvégét rendeznek, az egyik legforróbb téma a jövőben a felemás érzelmeket kiváltó formátum jövője. A minifutamok 2021 óta részei a száguldó cirkusznak, és bár a kitalálói folyamatosan dicsérték, nem teljesen váltotta be a hozzá fűzött reményeket, hogy a versenyhétvégék szombati napját is izgalmasabbá tegyék a szurkolóknak. De a nézők és a pilóták is gyakran kritizálják a sprintet, amely emiatt minden évben ráncfelvarráson esik át. A kezdeti három helyett mára hatra bővült a számuk, a versenykedv növelése érdekében több pontot osztanak ki, illetve a korábbiaktól eltérően a sprintfutam végeredménye már nincs hatással a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjére.
A következő, a 2024-es idényre vonatkozó reform sajtóhírek szerint minden eddiginél nagyobb lehet, ennek előkészületei, a tárgyalások folyamatosan zajlanak. Az Autosport úgy értesült, hogy a versenyzőket pénzjutalommal motiválnák arra, hogy próbáljanak meg előretörni, hiszen a száz kilométeres viadal győztese egymillió dollárral gazdagodna. Emellett az is a lehetséges változtatások között szerepel, hogy a sprinteken gyűjtött pontokat ne a nagydíjakon szerzett pontokhoz adják hozzá, hanem külön bajnokságot hozzanak létre nekik, így az év végén a miniversenyek legjobbja is bajnok lenne. Ezzel azt is el lehetne kerülni, hogy az egyéni világbajnok fejére szombaton kerüljön fel a korona, mint ahogy az idén Verstappennel történt, aki Katarban a sprinten elért második helyével biztosította be a címét.