Hamilton és a „kapuzárási pánik”: ezért kellett egy Ferrari

Nagy por kavart a Formula–1-es paddockban Lewis Hamilton átigazolása. Mint megannyi elődje, a hétszeres vb-győztes sem tudott ellenállni a tűzpiros autónak, és az idény végén azt a csapatot, a Mercedest hagyja el, amelynek sikereit köszönheti egy olyanért, amelyik nem feltétlenül jobb. Az internetes viccmesterek szerint kapuzárási pánik tört ki a rekordbajnoknál, de Hamilton szavai alapján ennél sokkal egyszerűbb a magyarázat.

2024. 02. 07. 5:45
HAMILTON, Lewis
Las Vegas, 2023. november 19. Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Las Vegas-i Nagydíjának futama elõtt 2023. november 19-én. MTI/EPA/Caroline Brehman Fotó: Caroline Brehman
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Mindenki Ferrari-szurkoló, még aki azt is állítja, hogy nem az.” Sebastian Vettel hosszú évekkel ezelőtt arra a megállapításra jutott, hogy a szívük mélyén a Formula–1 iránt rajongók mind az ágaskodó paripák sikeréért szorítanak. A költői túlzást nézzük el a négyszeres világbajnoknak, mert talán valóban a Ferrarinak van a legnagyobb szurkolóbázisa a világon, de azért akadnak néhányan, akik a Mercedesnek, a McLarennek, a Red Bullnak, netán éppen a Haasnak drukkolnak.

Hamilton (balra) Vettel útján jár
Hamilton (balra) Vettel útján jár. Fotó: AFP/Clive Mason 

 

Hamilton a szívére hallgatott

A pilótákról viszont egyre-másra derülnek ki, hogy a patinás istálló szurkolói. Zsebeljék is be bármely csapattal a világbajnoki címeiket, gyakori forgatókönyv, hogy idővel a tűzpiros overallt is magukra öltik. Így lesz ez Lewis Hamiltonnal is, 

aki egy örök életűnek tekintett, tizenkét éves házasságot bont fel azért, hogy 2025-től néhány idényen keresztül egy olyan csapat sikeréért hajtson, amely az elmúlt másfél évtizedben nemigen tudta felvenni a versenyt jelenlegi munkaadójával, a Mercedesszel, tavaly pedig szoros csatában kapott ki tőle. A brit kiválóság mégis felvette a telefont, és ülést kért magának a Ferrarinál (Carlos Sainzét). Hogy miért döntött így? Az internetes trollok szerint kapuzárási pánikról van szó, hiszen a jövőre a negyvenes éveit megkezdő Hamilton beújít magának egy Ferrarit, de valójában csak a szívére hallgat. A hétszeres világbajnok ugyanis álmai nagy részét már teljesítette a McLarennel, illetve a Mercedesszel, egyet azonban nem tudott.

„Őrült napok vannak mögöttem, amelyek során az érzelmek teljes palettáját megtapasztaltam. De mint tudjátok, a Mercedesnél eltöltött elképesztő tizenegy évet követően eljött az ideje annak, hogy egy új fejezetet nyissak az életemben, így 2025-től a Scuderia Ferrarinál fogok versenyezni. Elmondhatatlanul szerencsésnek tartom magam, hogy olyan sikereket érhettem el a Mercedesszel, amelyekről gyermekként csak álmodozni tudtam, és most lehetőségem van arra, hogy egy további gyerekkori álmomat is valóra váltsam, azaz a Ferrari vörös autóját vezessem” – fedte fel érzelmesen a bejelentést követő Instagram-bejegyzésében Hamilton.

Az internetes trollok kapuzárási pánikra gyanakodtak:

 

Alonsónak és Vettelnek nem jött be az olasz meló

Nem ő az első, feltehetően nem is az utolsó pilóta, akit lenyűgözött a tűzpiros Ferrari. Leendő csapattársa, Charles Leclerc a közelmúltbeli szerződéshosszabbításakor arról beszélt, hogy már apróságként is az olaszok járgányait leste Monaco utcáin, és akkor elhatározta, hogy egy napon ezzel az autóval lesz a királykategória legjobbja, így az átélt kudarcok dacára 2019 óta kitart a Ferrari mellett.

Sok klasszisnál, olykor már világbajnoknál bevált a húzás, hogy egy riválist hagyott ott a maranellói istálló kedvéért. Juan Manuel Fangio az Alfa Romeo, a Maserati és a Mercedes-Benz után a Ferrarival is világbajnok lett. a Benettonnal szerzett két vb-címéhez még ötöt tett hozzá az olaszokkal, ezzel történelmet írt. Kimi Räikkönen alatt folyton felmondta a szolgálatot a McLaren–Mercedes, a finn ezért kétszer is a második helyre szorult, 2007-ben a vörösökkel viszont már első nekifutásra a csúcsra ért, ezzel máig ő a Ferrari utolsó egyéni világbajnoka.

 

Persze akad bőven ellenpélda is. Alain Prost 1990-ben háromszoros világbajnokként érkezett a Ferrarihoz, de ott csak ezüstre futotta neki, míg távozása után a Williamsszel azonnal aranyat nyert. Hasonló utat járt be Fernando Alonso és Sebastian Vettel is. Egyikük a Renault-val két-, a másikuk a Red Bull-lal négyszeres vb-győztesként adta meg magát a tűzpiros csábításnak, de egyik klasszis sem tudta megkoronázni a pályafutását egy, a Ferrarival elhódított címmel. Helyette kudarcot vallottak, már ha a második helyezéseket kudarcnak lehet nevezni. Ha Ayrton Senna szavait tartjuk mérvadónak, akkor igen, hiszen mint azt a brazil legenda megjegyezte, aki másodikként végez, az az első vesztes.

Hamilton vajon melyik sorba áll be?

Borítókép: Las Vegasban (Fotó: MTI/EPA/Caroline Brehman)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.