Ahogy az 1986 óta mindig, az idén is megérkezett Magyarországra a mezőny. A Forma–1 utazó karavánjának első képviselői már kedden beléptek a Magyar Nagydíj helyszínére, a Hungaroringre, és felépítették a csapatok átmeneti bázisául szolgáló motorhome-okoat, ahol sok esetben stratégiák és sorsok dőlnek el. A pilótáknak persze az építkezésben nem volt szerepük, ők ráértek csütörtökön érkezni.

Így állnak a vb-pontversenyek a Magyar Nagydíj előtt
A legmagabiztosabban a McLaren ausztrál versenyzője, Oscar Piastri érkezhetett meg Magyarországra. A Magyar Nagydíj tavalyi, és a múlt vasárnapi belga futam győztese eddigi remek teljesítményének köszönhetően 266 pontot gyűjtött, és 16 ponttal megelőzi márkatársát, a Hungaroringen 2023-ban és 2024-ben is másodikként zárt Lando Norrist. A pontverseny élmezőnye az összesítésben jelenleg harmadik négyszeres világbajnokkal, a címvédő Max Verstappennel teljes. A holland Red Bull pilóta lemaradása ugyanakkor tetemes, 185 szerzett pontja éppen 81-gyel kevesebb, mint Piasti pontszáma. Ebből is jól látszik, hogy ez az év a McLaren dominanciáját hozta az eddigiekben.
A tavaly – 1998 óta először – konstruktőri világelső brit istálló tagjai az eddig teljesített 13 főfutamból tízet megnyertek, Piastrit mostanáig hat, Norrist négy alkalommal intették le elsőként a kockás zászlóval.
Mellettük Verstappen két, a Mercedest vezető George Russell pedig egy ízben tudott győzni. E fölényt látva aligha meglepő, hogy a gyártók versenyében már szinte most, a 24 versenyhétvégéből álló bajnokság vége előtt 11 állomással biztos a McLaren győzelme – a címvédő 516 pontja több, mint a duplája a jelenleg második Ferrari által gyűjtött 248 egységnek.
Az egyéni világbajnokság állása: 1. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 266 pont, 2. Lando Norris (brit, McLaren) 250, 3. Max Verstappen (holland, Red Bull) 185, 4. George Russell (brit, Mercedes) 157, 5. Leclerc (monacói, Ferrari) 139, 6. Lewis Hamilton (brit, Ferrari) 109, 7. Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes) 63, 8. Alexander Albon (thai, Williams) 54, 9. Nico Hülkenberg (német, Sauber) 37, 10. Esteban Ocon (francia, Haas) 27, 11. Isack Hadjar (francia, RB) 22, 12. Pierre Gasly (francia, Alpine) 20, 13. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 20, 14. Liam Lawson (új-zélandi, Racing Bulls) 16, 15. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 16, 16. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams) 16, 17. Cunoda Juki (japán, Red Bull) 10, 18. Oliver Bearman (brit, Haas) 8, 19. Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber) 6. |
Évközi átalakulások a Forma–1-ben
Az idei F1-idény március 16-án, Ausztráliában kezdődött, nem egészen fél év alatt viszont nagy horderejű változások is történtek a mezőnyben. Az már a start előtt tudható volt, hogy a sereghajtó Alpine ausztrálja, Jack Doohan nincs jó helyzetben, csapata ugyanis hiába szerződtette tavaly, a francia alakulat január elején a Williamstől megszerezte tartalékpilótának a tavalyi beugrása alkalmával többször is jó teljesítménnyel előrukkoló Franco Colapintót, aki nem titkolt fenyegetést jelentett Doohan ülésére. A korábbi ötszörös MotoGP-világbajnok Mick Doohan fia végül hat – pontszerzés nélkül zárt – verseny után kénytelen volt átadni a helyét Colapintónak, aki azóta hét versenyen bizonyíthatott, de kevésbé nyújt jó teljesítményt, mint tavaly a Williams színeiben. Pletykák szintjén már az is felmerült, hogy őt is meneszthetik az idény közben.