Nem holmi statikai hiba, hanem egy sokéves kötélhúzás a magyarázat arra, hogy a 2008-ban átadott Megyeri hidat egy, a környezetvédelmi engedélyben szereplő másik híd hiánya miatt eddig csak ideiglenesen helyezhették forgalomba. A történet ékes példája a kigyúrt állam bicepszfeszegetésének. (A Szentendrei-szigetet egyetlen híd köti össze a Duna másik partjával, az is csak az egyik oldalon. Az itt élők amolyan fél-Robinsonok.) Amikor megkezdődött a Megyeri híd építése, Szigetmonostor, amelynek közigazgatási területén a híd áthalad, úgy döntött, csak akkor járul hozzá a munkálatokhoz, ha a faluhoz lehajtó készül. Kérésüket azonban a sziget alatti értékes ivóvízbázis miatt elvetették, helyette egy Szigetmonostort és Szentendrét összekötő kis hidat terveztek, ami fél órával rövidítené meg a szigeti bejárást. Híd azonban azóta sem épült. Az állam ugyanis időközben „rájött”, nincs pénze erre, meg azt is kiderítette, a szentendreiek egy gyaloghíddal is beérnék… Ám Szigetmonostor népszavazással döntött az autós híd mellett. Pereskedés kezdődött, a község azt kérte, ha nem épül meg az ő átjárójuk, helyezzék hatályon kívül a Megyeri híd ideiglenes működésének engedélyét. Elvégre megszegték az egyezséget. Válaszul az Országos Környezetvédelmi Főfelügyelőség – az állam – nemes egyszerűséggel kivette az engedélyből a kis hidat előíró passzust. Visszamenőleg.
Pechjükre a bíróság új eljárásra kötelezte főfelügyelőéket. Bár ettől még nem épül meg a híd.