A liberálisok és a kommunisták már elkezdték ünnepelni a régi világrend, a kapitalizmus, a polgári társadalom, a fehér ember történelemben játszott központi szerepének bukását. Azt hiszik, hogy nemsokára győz Amerikában a liberális-kommunista forradalom, amelyet az etnikai és szexuális kisebbségek, illetve az utóbbival egészen jelentős átfedést mutató ideológiai szélsőségesek és pszichiátriai betegek szövetsége visz majd diadalra.
Hitük szerint ezt majd követi az Európára is átterjedő forradalmi hullám, ahol a kisebbségek szintén legyőzik majd a többséget, és beköszönt a totális, általános boldogság kora, ahol a kisebbségek – természetesen meggyőzéssel – „jó embert” csinálnak a fehér, heteroszexuális keresztényekből, akik ennek következtében egyik identitásukhoz sem ragaszkodnak majd igazán. Persze lesznek majd olyan emberek, esetleg országok, akik/amelyek nem képesek megváltozni, de az ő megrendszabályozásuk még a forradalmi szakaszban meg fog történni, hiszen a forradalmárok előre tudják, hogy ki nem lesz képes majd megjavulni.
Ezt ugye már olvastuk, a nagyszüleink, dédszüleink át is élték. Csak elegendő számú nagyon buta és nagyon agresszív ember kell ahhoz, hogy egy országot rövid távon egy ideológia jármába lehessen hajtani, az erőforrások rövid távú túlhasználásával, hogy aztán a szűkösebb időkben a javak újraelosztása feletti ellenőrzés segítségével lehessen elfojtani minden ellenállást.
Elmondhatjuk, hogy az első világháború értelmetlen és érthetetlen öldöklése száz évvel ezelőtt létrehozta azt a történelmi helyzetet, hogy az embereknek nagyon elegük legyen a fennálló rendből, amely totális kudarcot vallott. De most az embereknek a jólét unalmából van elegük, azért lázadnak, mert nagyobb tévét vettek, mint ami befér a nappalijukba. A most lázadó amerikai feketék és fehér követőik jobban élnek, mint az első világháború előtt a középosztály, még a szegény feketék is jobb életlehetőségekre számíthatnak, mint a Monarchia átlagos állampolgára. Ezek az emberek unatkoznak, szétvert identitásuk szilánkjai vagdossák őket legbelül, semmiben nem lelnek már örömet, olyan indulat feszül bennük, aminek nem személyes oka van, hanem – az ultraliberális ideológia egyik kedvenc kifejezésével élve – strukturális. A hópihenemzedék elődei és maga a „bánthatatlan nemzedék” is a boldogságért tüntet. Ők az elsők a történelemben, akik nemcsak jólétben és anyagi biztonságban nőttek fel, hanem azok, akiknek azt mondták, tanították, a boldogság alanyi jogon jár. Ezek az emberek azt hiszik, hogy a szüleik a normakövetés és a nem „önmegvalósító” munka, na meg a „strukturális egyenlőtlenségek” miatt voltak boldogtalanok, meg azért, mert a biológiai nemük és az ahhoz kapcsolódó szerepek szerint voltak kénytelenek élni.