Aki meg akarja fúrni a Budapest–Belgrád vasútvonalat is

Fekete-Győr rosszindulata nagyobb, mint a tehetsége, ez derült ki az Orbán Balázs államtitkárral rendezett legutóbbi televíziós vitájából is.

Kruppa Géza
2021. 05. 25. 15:16
null
Forrás: MTI
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mindenki másként csinálja – szól az ismert dalszöveg. És valóban. Van, aki alapítványt hív életre saját spórolt pénzen a Covid-járvány árváinak felkarolására, és van, aki mindent megfúrna, amitől Budapest és az ország felvirágozna.

A köztársasági elnök és felesége alapítványa elsőként egy, a járványban elhunyt anyuka hét félárván maradt kisgyermekét támogatja és felcseperedésük könnyítésére pártfogásba vesz további több száz hasonló sorsú gyermeket is. A Momentum ambiciózus elnöke sem tétlenkedik. A budapesti olimpia megtorpedózása, Párizsnak átjátszása sikerén felbuzdulva most többek közt a kínai érdekeltségű Budapest–Belgrád vasútvonal korszerűsítése ellen fondorkodik. Ám rosszindulata nagyobb, mint a tehetsége, ez derült ki a fideszes államtitkárral rendezett legutóbbi televíziós vitájából is. (A higgadt Orbán Balázs viszont túsztárgyalóként még dühöngő bűnözők megfékezésére is beválna.)

Fekete-Győr janicsárt különösen a Budapest–Belgrád vasútvonal kiépítése bőszíti. Azért, mert a beruházás – akár, mint az elszalasztott olimpia megrendezése – óriási gazdasági sikert és az ország nemzetközi tekintélyének megerősödését hozhatja magával. A kínai világhatalom ugyanis 2013-ban beindította a globális terjeszkedést célzó Új Selyemút nevű programját, amellyel árucikkekkel árasztja el a világot.

Az egyik szárazföldi közlekedési útvonal érinti Magyarországot. Kelet felől a Kína által felfejlesztett görög Pireusz kikötőből síneken konténerek tízezrei érkeznek majd Belgrádon át Budapestre, hogy itt osszák el őket az európai megrendelőknek. Ez az elképzelés persze sérti Hamburg és Rotterdam érdekeit, mert így az áruk egy része nem tengeri hajókikötőikben, hanem vasúton Budapesten landol. Márpedig egy nemzetközi tranzit konténerátrakó-állomás az üzemeltetőnek egy valóságos aranybánya és több ezer embernek ad munkát. Persze ezt jól tudják a szivárványkoalíció külföldi érdekeket szolgáló sötét lelkű politikusai is, ezért a nagy tiltakozás a kormány döntése ellen.

A jövő évi választáson eldőlhet, hogy az Áder házaspár alapítványa által pártfogásba vett árva gyerekek milyen országban nőhetnek fel. Egyáltalán lesz-e még saját hazájuk, amelyre büszkék lehetnek? A válaszhoz az alapítvány névadója, Regőczi István katolikus pap életútja megfelelő eligazodást adhat. Az atya árva gyerekek istápolása miatt az ’50-es években Kistarcsán ült, ’56 után – Apró Antal miniszterelnök-helyettességének idején – letartóztatták, 1969-ben mondvacsinált vádak alapján újabb tizenhárom hónap elzárást kapott. Éppen abban az évben vonult börtönbe, amikor Fekete-Győr András nagyapját a kommunista párt a Heves Megyei Tanács VB mindenható elnökének nevezte ki. A megtörhetetlen lelkész 1986-ban régi családi házát öregek otthonává rendezte be. A ház azért bizonyára szerényebb lak, mint a Gyurcsány házaspár szemlőhegyi hajléka, talán még úszómedence sincs benne.

Biztató fejlemény, hogy az alapítvány számláján önkéntes adományozók jóvoltából már több mint 52 millió forint gyűlt össze. Az is megeshet, hogy egyik-másik árva gyerek naiv felnőttként a Lánchídnál álló nulla kilométeres alkotásról azt hiszi majd, hogy KamuGeri főpolgármester Budapest fejlesztésében elért eredményének szobrát nézi.

(Borítókép: Fekete-Győr András és Karácsony Gergely. Fotó: MTI)

Ha az összes Poszt-traumát látni szeretné, kattintson IDE!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.