Heisler Andrásról senki sem gondolta volna, de Gábor György, az Országos Rabbiképző–Zsidó Egyetem tanszékvezető egyetemi tanára és pártpolitikai aktivista meglátta benne azt a feltörekvő ifjú tehetséget, aki alkalmas lehet a veteránnak bebizonyítani, hogy elszállt felette az idő. Nem csak ő látta így, ezért szorítósegédként csatlakozott hozzá két főrabbi. Történt pedig, hogy 2021. december 9-én, csütörtökön Közös nyilatkozat címmel tizennégy aláírással a Magyar Távirati Iroda útján nyilvánosságra hoztak egy dokumentumot, amelynek aláírója volt három történelmi nagy egyház (katolikus, református, evangélikus), egy történelmi kisegyház (unitárius), három kisegyház (baptista, pünkösdista, metodista), öt Magyarországon jelen lévő ortodox egyház (bolgár, orosz, szerb, román és a konstantinápolyi), valamint a Heisler András vezette Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége (Mazsihisz) és a Köves Slomó vezette Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH).
A dokumentum szövege mindössze négy mondat, ráadásul az első, mottóként, Mózes első, a világ teremtéséről szóló könyvéből vett idézet, tehát nem saját lelemény. A második mondat szerint „a házasság szentsége egy férfi és egy nő között valósul meg”, amivel az aláírók elutasítják az azonos neműek együttélésének megáldását, annak szentségi házassággá minősítését, akként való értelmezését, és elutasítják a többnejűséget (szemben az iszlámmal) és a többférjűséget. Teszik mindezt egyházként, felekezetként, hitközségként, ami a múltban államjogi érvénnyel bírt, ám az állam és egyház szétválasztása óta már csak egyházjogi érvénnyel bír. Már ahol a szétválasztás megtörtént. Magyarországon 1895-ben megtörtént, azóta létezik úgynevezett polgári házasság, ám például Izraelben ilyen jogintézmény nem létezik.
A harmadik mondat azt mondja ki, hogy „A zsidó hagyományban is a nő-férfi kapcsolat házasság általi szentesítése az emberi méltóság alapja.” Különös a „zsidó hagyományban is” kitétel annak ismeretében, hogy a kereszténység a zsidó hagyományból nőtt ki, ezért párhuzamosságaik nem a véletlen műve, ám előbbi az utóbbi törzsiségét levetve univerzálissá lett (akárcsak az iszlám), amit utóbbi intellektuális mélysége tett lehetővé. Ez aligha így történt volna, ha a zsidók Jézust – aki a zsidó hagyományt megújította és az univerzalizmus felé tágította (az ószövetség mellett/helyett új szövetséget hozva létre Istennel már nem a zsidó nép, hanem az emberiség nevében) – elismerik prófétájuknak, s ha akadt volna egy Szent Páljuk, aki törzsi vallásukat a gyakorlatban is univerzálissá tágította volna. De nem ez történt. Ha ez történt volna, akkor Európa nem kereszténnyé válik, hanem zsidóvá, miközben eltűntek volna az etnikai zsidók.