Az elmúlt száz esztendőben a robbanómotorok és ezzel együtt a gépjárművek elképesztő fejlődésen mentek keresztül. Az utóbbi évtizedekben pedig az elektronika és a gépjárművek „házassága” hozott látványos eredményeket a biztonság, a megbízhatóság és a kényelem terén. Az autóiparban szakadatlan innovációs folyamatnak lehetünk a tanúi és egyben haszonélvezői is. Hozzászoktunk, hogy autónk megbízható, és egy gyors, néhány perces tankolással további hatszáz kilométert autózhatunk. Autónk energiatárolója pedig csak egy ötvenliteres tank, amelynek súlya az utasokéhoz képest elhanyagolható. A robbanómotorok helyére a villanymotor pályázik; Európa-szerte egyre több e-autó gurul az utakon.
A villanymotorok műszaki tulajdonságai kétségtelenül kedvezőbbek a robbanómotorokéhoz képest, és az autó szerkezete is egyszerűsödik. Nincs már szükség kuplungra, sebességváltóra, és a fékezési energia sem vész kárba, mert az akkumulátor töltésére használható. Az e-autó kellemetlen tulajdonsága azonban a hosszú töltési idő és a rövid hatótáv. Egy 64 kWh kapacitású akkumulátor töltési ideje még egy 120 kW teljesítményű gyorstöltővel is több mint fél órát vesz igénybe. A hatótáv pedig mindössze 360 kilométer. Ugyanakkor egy ekkora akkumulátor hatutasnyi tömege 440 kilogramm, amit az autónak akkor is cipelnie kell, ha az akkumulátor már kimerülőben van. És kérdés az akkumulátor élettartama is. Súlyos anyagi kérdés. Két évvel ezelőtt egy ilyen kapacitású akkumulátor ötmillió forintba került. A töltőpontok száma folyamatosan növekszik, a kellő sűrűség elérése csak idő és pénz kérdése.
Arról azonban alig esik szó, hogy hosszabb távon mennyi villamos energiára lesz szükség az elektromos autók kiszolgálására. Magyarországon valamivel több mint négymillió személyautó van forgalomban. Képzeljük el, hogy ezeket mind e-autókra cseréljük! Az elektromos autók energiafelhasználása körülbelül 0,15 kWh/km. Évi tízezer kilométeres futásteljesítmény esetén egyetlen e-autó 1500 kWh energiát emészt fel évente, ami egy átlagos család éves villamosenergia-fogyasztásának 60 százaléka. Ennyivel nőne csak egyetlen családi e-autó miatt a fogyasztás. A négymillió autó éves energiaigénye 6000 GWh-ra becsülhető. Ez a 2000 MW teljesítményű, évente 17 520 GWh energia előállítására képes paksi atomerőmű kapacitásának a 34 százaléka!