Nem a belső égésű motor az első számú ellenség, hanem a szén-dioxid-kibocsátás – ezt az intelmet mostanában sokszor megkapta az EU, miután kinyilvánította, legfőbb célja, hogy 2035 után ne kerülhessen forgalomba szén-dioxidot kibocsátó személyautó és kisteherautó. A brüsszeli szabályalkotók ezzel magukévá tették a harcos zöld szervezetek követelését, amelyek szerint az egyetlen megoldás, ha áttérünk a közúti közlekedésben az akkumulátoros, elektromos járművek (Battery Electric Vehicle, BEV) használatára, ezért egyfelől közpénzből kell támogatni ezek vásárlását, másfelől a törvény erejével tiltani a hagyományos, belső égésű autók gyártását.
Az autógyártók és autós érdekvédelmi szervezetek a kezdetektől tiltakoztak ez ellen, ugyanis szerintük az akkumulátoros technológia még nem alkalmas arra, hogy a kéttonnás elektromos járműveket nagy távolságokra, észszerű idő alatt eljuttassa. Másfelől a töltőhálózat szabvány szerinti kiépítése az egész kontinensen időben és költségben beláthatatlanul nagy feladat. Emellett az akkumulátorok előállításához szükséges anyagok nem állnak elegendő mennyiségben az európai gyártók rendelkezésére, ezért a világpiacon hátrányba kerülhetnek az ázsiai versenytársakkal szemben. Mindezek miatt az elektromos autók olyan drágák lesznek, hogy az átlagos jövedelmű polgárok nem tudják majd megfizetni.