Csak idő kérdése volt, mikor robban a Brian élete bomba a mostani, torz világban. A film egyik ikonikus jelenete verhette ki a biztosítékot azoknál, akik imádnak mindenen megbántódni, különös tehetséggel keresik, mi sértheti meg őket. Az abszurd humor királyainak 1979-es filmjében – feltehetően sokan látták, ráadásul leírva messze nem olyan vicces, mint filmen – a csapat egyik tagja, a férfi Stan minduntalan kijavítja főnökét, amikor a férfiak által megtehető dolgokról beszél, s utána közli, ő nő akar lenni és hívják mostantól Lorettának. A jelenet során elárulja, gyereket is akar, amelyre a vezető értetlenkedik, miért akar gyereket, ha nincsenek a szüléshez megfelelő szervei. Az aktivista tag szimbólumként értelmezi a törekvést, s úgy látja, bár nem lehet a férfinak gyereke, de joga van akarni gyereket szülni, így igenis ki kell állni „Loretta” ez irányú jogai mellett. A vezető úgy zárja le a vitát: Küzdelem a realitás ellen.
Ez negyvennégy évvel ezelőtt még valóban abszurd volt, jót nevettek rajta az emberek. Ma nem az. Ma láthatjuk, hogy emberek sokasága komolyan veszi a küzdelmet a realitás ellen, szülési jogokat követelnek a férfiaknak, már ha létezik még ez a fogalom, hogy férfi.
A határok elmosódtak, napról napra egyre bizarrabb követeléseket lehet hallani feltűnésre vágyó emberektől, amelyek a világháló eredményeként mindenkihez eljut, aki magát mérgezi ezzel. A vicces jelenet ma egy teljesen elképzelhető, valóságos beszélgetés valamely LMBTQ-mozgalom tagjai között. Le is csaptak a bűnösre. John Cleese, aki az eredeti filmben a vezetőt játszotta, ugyanis úgy döntött, a filmet színpadra állítja New Yorkban. Sokan a színházi világból jelezték, a jelenet ma már nem feltétlenül okoz vidámságot, túlságosan karcos, és a megváltozott kor azt eredményezheti, hogy vitát kavar Loretta sztorija. Vagyis jó volna a beszélgetést kihagyni a darabból. Cleese élesen visszautasította az öncenzúra javaslatát, és azt mondta, hogy természetesen a részlet megmarad a műben, az akkor is vicces volt és ma is vicces, ha úgy állunk hozzá. Ez egy komédia, amely egy pillanatra se kíván komoly lenni, a Monty Python egész munkássága erről szólt. A hetvenes években még azt sérelmezték sokan, hogy Jézus történetébe csomagolja Brian életét, így azért vannak benne olyan elemek, amelyek miatt ízléstelennek érezheti valaki vallási szempontból a filmet. Mára ezek a hangok lényegében megszűntek, azok, akik sértőnek érezték, nem nézték meg, és nem esett senkinek bántódása. De az akkor volt, most pedig most van, teljesen más játékszabályokkal és valós vagy mesterséges érzékenységgel.