10. Charlie: Mindenki valakié (1994)
Horváth Charlie sokaknak a nagybetűs magyar zenei ikon, a legenda. Azt hiszem, onnantól kezdve óriási rajongója vagyok, hogy a nagymamámhoz menet a családi Trabantunkban rendszeresen hallgattunk, és bár a kocsikat többször lecseréltük, ez az album és ez a szám megmaradt. Ugyan kamaszkori lázadásom idején nem értettem, mit lehet benne annyira szeretni, fiatal felnőttként ismét visszataláltam a Tátrai Bandhez, illetve Charliehoz, és azóta is ez nekem a nagybetűs komfort zene, bármikor meg tudom hallgatni, otthon érzem magam benne. Azt gondolom, meg kellett, hogy érjek erre a fajta zenére és szövegvilágra, ugyanis hosszasan kell ízlelgetni a mondanivalóját. Mondhatnám, hogy élettapasztalat szükségeltetik ahhoz, hogy felfogjuk azt, hogy valóban mindenki valakié. Persze az elgondolkodtató fordulatok és metaforák közepette László Attila gitárszólója zseniális, mindig kedvem támad rá léggitározni a szoba közepén, már ha épp immár – a tradíciót továbbörökítve – nem a saját autómban dübörög.
9. Szabó Leslie: Már nem csak 2 perc (2004)
Ahhoz a generációhoz tartozom, amelyik tiniként élhette át azt az időszakot, amikor idehaza a kereskedelmi csatornákon is berobbantak a nagyszabású, látványos tehetségkutató show-műsorok. A magyar zenei világba akkoriban csöppentem bele igazán, onnantól éreztem valóban menőnek. Az első Megasztár 2003-ban volt, amelyet akkor Tóth Vera nyert, nekem azonban Szabó Leslie volt a favorit. A mai napig is kitörölhetetlenül ott van a zenei listámban ez a szám, több Szabó Leslie szerzemény mellett. A korábbi utcazenész hangját szeretem, jó, de nem tartom igazán különlegesnek, viszont szerintem kitűnően bánik vele, ahogy a gitárral is. Arról nem is beszélve, hogy nótáinak nagy része önálló szerzemény, amely számomra mindig egy plusz pont, mert ilyenkor azt érzem, hogy a zenész nem rest szívének legmélyebb titkait kitenni a közönség elé. Így én is szívesen merülök alá ebben a szerethető, színes zenei világban.
8. Yonderboi: Egyenes labirintus (2010)
Ifjabb Fogarasi László, közismertebb nevén Yonderboi számomra mindig is a magyar világsztárt testesítette meg, aki valami nagyon unikálisat, valami nagyon nem e világit művel elektronikus zenei komponistaként. Eme választásom kissé kilóg a sorból, mivel a Petőfi Rádió Mixmag című hangjátéksorozatába készült, de ebben olyan monumentális erővel ütközik az irodalom a modern zenével, hogy nem hagyhattam ki. Hipnotikus az, ahogy Pilinszky hangja úgy keveredik a lágy dallamokkal, mintha mindig összetartoztak volna, a vers kinyílik tőle, és még érthetőbbé válik. Zeneszerzői zsonglőrmutatvány kell ahhoz, hogy a versmondás pontjai a zene dramaturgiai pontjaival tökéletesen találkozzanak.