idezojelek

A posztholokauszt kor véget ért

Ott, ahol a zsidók szenvednek, ott mindig is szenvedni fognak keresztények, de polgári értékek szerint igazodó világiak is.

Deme Dániel avatarja
Deme Dániel
Cikk kép: undefined

A közelmúltban jelent meg Yossi Klein Halevi, a Shalom Hartman Intézet egyik kutatójának cikke, amiben a tavaly október hetedikei terrortámadást a „posztholokauszt időszak” végeként jellemezte. Nagyon találó ez a kifejezés, rávilágít arra, hogy a második világháború utáni időszaknak, amelyben a több millió meggyilkolt zsidó emléke visszatartó erővel bírt bizonyos pusztító ösztönök tömeges felszabadulására, végérvényesen vége. 

Halevivel ellentétben viszont le kell szögeznünk: ennek az időszaknak a vége jóval a Hamász Izrael-ellenes támadása előtt kezdődött, a terrorista incidens csak egy sokkal tágabb jelenség szimptómája volt.

Az izraeli kutató szerint a posztholokauszt időszakot egyfajta optimizmus jellemezte, úgy érezték, a zsidóságnak van jövője, és úgy Izraelben, mint a diaszpórában a zsidók biztonságban vannak. Október hetedike ennek a korszaknak vetett véget, amikor Izrael a legveszélyesebb hely lett a zsidóság számára, mondja Halevi. De mint megannyi liberális beállítottságú értelmiségi esetében, az ő magyarázata is a baloldali publicistákra jellemző menetrendet követi: rendkívül precíz érveléssel, a tények meggyőző egymásra építésével egy szinte megcáfolhatatlan logikai konstrukciót állít fel, majd ezt a végén egy tökéletesen elhibázott következtetéssel mind elrontja.

VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az izraeli közélet megosztottságát, amely szerinte meghívás volt a Hamásznak, egyszerűen Benjamin Netanjahu számlájára írja. Ezt egy abszurd megfogalmazással toldja meg, miszerint a zsidó „diaszpóra számára a holokauszt utáni korszak ígérete az volt, hogy a bűnbánatra szégyenült emberiség végre kigyógyul a zsidó megszállottságból”. Egyrészt a nemrég érkezett „új­európaiakon” kívül az őslakosok igen kis számban szenvednek „zsidó megszállottságban”, mi, többiek pedig, gyanítom, nem kívánunk „bűnbánatra szégyenülni”, tudjuk mi őszintén gyászolni közös halottainkat bűnbánat és szégyenérzet nélkül is. Azt is hozzáteszi, hogy a keresztény civilizáció­nak a zsidóság mint a végső gonosz szimbóluma, Krisztus-gyilkos jelent meg. Sőt egy félreértelmezett formában előhozza azt a bibliai eredetű keresztény tanítást is, miszerint állítólag a keresztény egyház a zsidók helyébe lépett mint az „Izrael” identitás jogos örököse.

Nehéz lenne megmondani, vajon hány terroristában vagy szélsőbaloldali Hamász-ölelgető nyugati egyetemistában jelent meg zsidógyűlöletük motivációjaként Krisztus keresztrefeszítése vagy az „új Izrael” gondolata. Inkább talán Halevi urat kellene megkérni, hogy sürgősen kezelje súlyos kereszténységellenes előítéleteit, és értse végre meg, hogy nem a nyugati keresztény kultúra az oka a zsidóság ellen indított jelenlegi támadásoknak, hanem épp ennek szétesése, tönkretétele. Minden hibájával együtt is kizárólag az európai típusú keresztény civilizációs közeg az egyetlen, amely reményt, biztonságot és jövőt tud biztosítani a zsidóságnak.

A posztholokauszt kornak viszont valóban vége. Ez azt jelenti, hogy eltűntek azok a fékek, amelyek Európában és Amerikában a holokauszt és tágabb értelemben a nácizmus elrettentő emlékét tabuként kezelték, és amelyek emléke, Halevi szavaival élve, „védte a zsidóságot”. Ma már a holokausztot nyíltan éltethetik óriási tömegek a nyugati városok utcáin.

 Ezrével ünneplik terrorszervezetek gyilkos akcióit, és a kormányzó baloldali elitek nem csak, hogy nem lépnek fel ellenük, hanem a szólásszabadság nevében védik ezeket. Egyidejűleg viszont ugyanezt a szabadságot megvonják azoktól, akik kritikus hangon, bátran ellenállnak a szélsőbaloldali–iszlamista erők hatalomátvételének. Így amíg a zsidóság nem érti meg, hogy az az ellenség, akikben ők kizárólag az antiszemitát látják, ugyanaz az erő, amelyik a keresztényüldözés, a papjaink, templomaink elleni támadások mögött áll, amelyik a családot, a nemzetet az elnyomó fehér ember találmányának tartja, addig a zsidó közösségek nem lesznek biztonságban sem Európában, sem Amerikában.

A posztholokauszt kor vége azt jelenti, hogy a zsidóságnak egyesítenie kell erejét a globalizmus elleni, nemzeti és polgári fronttal, és fel kell végre fedeznie a progresszív liberalizmus ortodoxiáiban annak a halálos fenyegetésnek a forrását, amely rövid időn belül véget vethet a nyugati zsidó diaszpórának. De ha ez idegen számukra, akkor, kérem, találjunk ki valami jobbat, mert a liberalizmus luxusát csak akkor engedhetik meg maguknak egyes kiváltságos rétegek, amíg van egy konzervatív többség, amelyik ehhez megteremti a demokratikus értékközösséget.

Öröm látni, hogy ezt egyre nagyobb számú zsidó értelmiségi érti meg úgy Izraelben, mint a diaszpórában.

Már nem elég politikailag a radikális baloldalra menekülni, ha minél távolabb akarunk kerülni a radikális jobboldaltól, amivel a náci ideológiát azonosítják – a gyűlölet nem lineárisan terjed. Ott, ahol a zsidók szenvednek, ott mindig is szenvedni fognak keresztények, de polgári értékek szerint igazodó világiak is. Az ellenség közös, csak közösen tudunk ennek ellenállni. De mindezt csak akkor, ha a sérelmeinket nem saját szűk vallási vagy etnikai közösségünk határain belül definiáljuk.

A szerző a Hungary Today hírportál főszerkesztője

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Huth Gergely avatarja
Huth Gergely

Csurka és Szájer

Novák Miklós avatarja
Novák Miklós

Semmi más nem kell

Szőcs László avatarja
Szőcs László

A kígyó útjáról a Notre-Dame-ba

Sitkei Levente avatarja
Sitkei Levente

Már nem vonzó az EU

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.