Amikor Pataki Tamás a szándékosan és aprólékosan félreértett állásponttal vitatkozni próbál, mindjárt olyan hősökhöz szalad, akik egyáltalán nem részei az emlékezetpolitikai diskurzusnak, és háromszáz magyar közül kétszázkilencvenkilenc a nevüket sem ismeri – Vezér Ferenc, Egán Iván Pál és Gaál Tibor szobrai körül nincsenek tüntetések. Vezér Ferenc egy mártíromságot szenvedett pálos szerzetes; Egán Iván Pál egy tizenhét éves fiú, aki 1944-ben önkéntesként egy borzalmas háború rossz oldalán harcolva vesztette életét, s akit ezért nem neveznék hősnek, inkább áldozatnak; Gaál Tibor pedig egy sportoló, aki harcolt a második világháborúban, aztán a hatvanas években megyei sportvezető lett, majd a hatvanas évek végén megkapta a Kiváló Sportmunkáért emlékérmet, Pataki Tamás pedig fontosnak tartotta kiemelni ezt a kitüntetést mint a sikeresség ékes bizonyítékát. Bevallom, én nem látok semmi hősiességet az államszocialista rendszer kitüntetéseiben, de ennek nincs semmi jelentősége, hiszen én ugye magyargyűlölő vagyok, továbbá nem az épp uralkodó állampárt emlőin építgetem írói-publicistai karrieremet, mint teszi ezt Pataki Tamás. Jellemző továbbá, hogy a szerző hősei közt egyetlen közéleti szereplő és egyetlen politikus sincs, köztük ugyanis soha nem találna olyat, aki saját definíciójának megfelel: „A hőseink ugyanis nem mocskosak, sikertelenek, sem nem szégyenletes bűnökkel terheltek. Az ilyen embereket ugyanis nem nevezzük hősnek, az ilyen magyarokat senki sem tartja hősiesnek.”