Bár napjainkban az Európai Unióban eladott új autók kötelező felszerelése (sok más mellett) a tolatóradar, a 16 éves átlagéletkorú magyar állomány jelentős részében nem található meg ez az extra, így az utólagos beépítés – főleg a hosszabb kocsik vagy furgonok – esetében használtan vett kocsinál is megfontolandó. Akár már tízezer forint körül lehet komplett szetteket vásárolni, de természetesen a márkás készülékek ennek többszörösébe kerülnek, nagyjából 25 ezer forinttól pedig a beszerelést is vállalják a szakműhelyek.

(Fotó: Autó-Motor)
Alapesetben a tolatóradar a lökhárító négy szenzorjából (jeladó-jelvevő) és a központi egységből áll, de az érzékelők száma bővíthető (például előre is), kívánságra pedig elérhető külön belső LED-es kijelző, amely a hang mellett fényjelekkel is mutatja a szabad távolság csökkenését.
Nem mindegy, hogy a szenzorfejek megvásárolhatók-e színesben, illetve fényezhetők-e.
Mivel a rendszer működéséhez kábelköteget kell behúzni az autóba, létezik olyan is, amely vezeték nélkül kommunikál a központi egységgel, ez gyorsabbá és olcsóbbá teszi a szerelést – különösképpen teherautókhoz ajánlják.

(Fotó: Autó-Motor)
A legdrágább készülékek olyan extra szolgáltatásokkal is rendelkeznek, mint a vonóhorog-felismerés, a belső kijelző, amely egyrészt mutatja, hogy a kocsi mely részéhez közelít az akadály és milyen távolságra van még méterben. E tolatóradarok ára már átlépi az ötvenezer forintot, ugyanakkor jobb minőségűek, ami nem is annyira a távolságméréssel függ össze, inkább az üzembiztonsággal, s hogy nem zavarják az autó más elektromos rendszereit. A neves gyártótól származó készleteknek jobb a vízvédelmük, központi egységük jobban bírja a hőingadozást, a szenzorfejek pedig fényezhetők.

(Fotó: Autó-Motor)
Otthon olcsóbb, műhelyben biztosabb
Elméletileg házilag is beszerelhetők a tolatóradarok, ehhez a jobb gyártók segédeszközöket (kábelkötegelőt, fúróba illeszthető marószerszámot, amelynek az átmérője megfelel a szenzorfej furatméret igényének) és szerelési leírást mellékelnek, emellett YouTube-videók segítségében is lehet bízni. Persze a házi barkácsolásnak is lehetnek buktatói, így gondoljuk meg, vállalható-e az otthoni szerelés. Sokszor nem is csak a szerszámigény a kritikus pont, hanem a beszerelést végző személy jártassága, ügyessége, illetve problémamegoldó képessége.