Az iparági mérce szerint különösen nagy idő a 75 esztendő, más márkák már rég eltűntek a süllyesztőben, míg a Seat már a centenárium felé vágtat. Alapítását követően másfél évtizeddel már Európa egyik legnagyobb autógyártója volt, a 19. születésnap pedig elhozta az egymilliomodik legyártott autót. Utóbbi modell egyébként nem volt más, mint a magyar szemmel nézve oly ismerős 124-es (nálunk a Fiat-féle eredeti modell másik licencváltozata, a Lada 1200-as járta óriási számban az utakat).

Áttörés a kilencvenes években
Nagyobb számban Magyarországon a rendszerváltás hajnalán jelentek meg a Seatok, méghozzá alapvetően használtimportból, és bár nem kis derültséget keltett egyes régebbi típusok neve (Fura, Ronda), a Giugiaro-féle formatervű Ibiza hamar vágyott és népszerű modellé vált. Ezzel a kisautóval, illetve a tágas és praktikus Toledo limuzinnal indult a hazai importőri értékesítés 1992-ben, a marketingrészleg pedig számos érdekes reklámmal, többek közt a Geszti Péter-féle „Volkswagány” szlogennel rukkolt elő.

Cégcsoporton belül izgalmas versengésbe kezdett a Seat és a Skoda márka, aminek logikus iránya volt, hogy a cseh racionalitással szemben a spanyol temperamentumot domborítsák ki.
Ehhez illő termék volt a Leon 1999-ben bemutatott első generációja, annál is inkább, mert sportos Cupra modelleket is kínáltak belőle,
és 2003-ban Zengő Zoltán csapata is a spanyol márkára váltott – a versenyautók kormánya mögött olyan pilóták hódítottak trófeákat, mint Kiss Norbert, Michelisz Norbert és Wéber Gábor.

Időközben a miniktől a buszlimuzinokig számos kategóriában jelen volt a Seat, egy időben még átcímkézett Audi A4-et is kínált (Exeo), majd 2016-ban megtört a jég, és bemutatta első SUV -odelljét, a népszerű Atecát. Utóbbinak már az új, önálló Cupra márka égisze alatt piacra dobott változata is megjelent a piacon, a folytatásban pedig az első nagy szériás spanyol villanyautó már a leányvállalat termékeként került piacra, miközben amúgy napjainkban maga a Seat is növekvő eladási számokat produkál.