Elképesztő megjelenésű, múltidéző kupéval mutatta meg a Mercedes, hogy milyen lesz az új S-osztály

A Vision Iconic art deco formaterve a 30-as évekből merít ihletet, az áramtermelő fényezése és mesterséges neurális hálózatai azonban a jövőt idézik.

2025. 10. 14. 17:46
A hűtőmaszk-panel nagyobb és meredekebb, mint a jelenlegi S-osztályon Forrás: Mercedes-Benz
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ez az elképesztően látványos tanulmány az új GLC után mindössze a második Mercedes, amelyen a stuttgarti gyártó ikonikus hűtőrácsának újragondolása látható. A széles, krómozott keret, a füstüveg rácsozat és az integrált, animációkra is képes világítás ötvözi a régies stílust a digitális technológiával; a látványt tovább fokozza, hogy 

a Mercedes elsőként ezen az autón használ megvilágított csillag emblémát.

Az 1930-as évek autótervezésének aranykora által ihletett, hosszú motorháztető és rövid első túlnyúlások fenséges arányokat kölcsönöznek a karosszériának. Vékony, modern LED-fényszórók teszik teljessé a jellegzetes első kialakítást, csillag alakú belső rajzolattal.

Mercedes Vision Iconic
A farkiképzés a legendás, sirályszárnyas 300 SL-re emékeztet
Fotó: Mercedes-Benz

Tökéletesen ötvözi az utastér a régimódi, analóg luxust a lounge-szerű hangulattal.

A vezető előtt egy négyküllős retró kormánykerék található, a Mercedes logója egy üveggömbben lebeg, amelyet küllők ölelnek körül. Állítólag olyan dekorációs technikával készült a legyező alakú art deco motívummal kivitelezett, kézzel készített padló, ami a XVII. századra nyúlik vissza.

Mercedes Vision Iconic
Csak a Paganiknak van ehhez fogható belseje
Fotó: Mercedes-Benz

Mélyfekete, magasfényű fényezés emeli ki a tanulmányautó szoborszerű külsejét, de a külső réteg sokkal többet tud ennél, mivel a Mercedes olyan innovatív napmodulokat használt, amelyek a villanyautók karosszériájára vékony pasztaként felvihetőek. 

Az Iconic Vision teljes karosszériafelületére felvitt bevonat áramot állít elő a napfény energiájából.

Vision Iconic: Ausgestattet mit den neuesten Technologien wie Solarlack, hochautomatisiertem Fahren Level 4 (ADAS), Steer-by-Wire und Neuromorphic Computing. 

Vision Iconic: Equipped with latest technologies such as solar paint, highly automated driving Level 4 (ADAS), steer-by-wire, and neuromorphic computing.
A fotovoltaikus fényezés a napfényből 20 százalékos hatékonysággal állít elő áramot
Fotó: Mercedes-Benz

Ideális esetben (sok napsütéses nap esetén) a 11 négyzetméternyi felület akár ezer km megtételéhez elegendő energiát is termelhet havonta. A napmodul réteg ritkaföldfémek vagy szilícium nélkül készül, újrahasznosítható, a cellák pedig folyamatosan termelnek energiát, még kikapcsolt jármű esetén is.

Mercedes Vision Iconic
A klasszikus, ötemeletes rácsdizájn stílusa az 1900-as Mercedes 35 LE-ig nyúlik vissza, de itt megvilágított a keret
Fotó: Mercedes-Benz

Köztudott, hogy a modern autókat egyre több innovatív funkcióval – például önvezetéssel – látják el, ami jelentősen növeli az energiaigényüket. Ezt ellensúlyozandó a Mercedes a Vision Iconic-ot az 

emberi agyról mintázott mesterséges neurális hálózatokkal

tervezte meg, hogy az autóban zajló számítási műveletek hatékonyabbak és gyorsabbak legyenek, akár tízszeres javulást hozva a mostani vezetéstámogató rendszerek energiafogyasztásához képest. További előny, hogy a biztonsági rendszerek rossz látási viszonyok között is gyorsabban reagálnak.

Mercedes Vision Iconic
Hihetetlenek az arányok, Szörnyella ma biztosan ilyen autót akarna magának
Fotó: Mercedes-Benz

A Vision Iconic képes a városi, bonyolult forgalmi helyzeteket önállóan kezelni, amihez nagy segítséget nyújt az összkerék-kormányzás. Ez a technológia nem igényel mechanikus kapcsolatot a kormánykerék és az első kerekek között. De a 4. szintű önvezető rendszernek köszönhetően 

a vezető akár pihenhet vagy videót is nézhet utazás közben.

A fejlett szenzorok révén a ki- és beparkolás is teljesen automatizáltan, emberi beavatkozás nélkül zajlik. 

Az elektronikus „steer by wire” kormányzás a sebességtől függően változtatja az áttételezését
Fotó: Mercedes-Benz

Az új Mercedes tanulmányautó egyrészt 

a következő, tisztán elektromos S-osztály technikáját és kinézetét vetíti előre,

másrészt utal a kupé és kabrió karosszériaváltozat visszatérésére a kínálatba. A kétajtós zászlóshajó modelleket, amelyek több mint 60 évig a Mercedes-Benz kínálatának alappillérét képezték, 2021-ben vonták ki a piacról. A hamarosan megjelenő C-osztályhoz hasonlóan a nyolcadik generációs S-osztályt is kizárólag MB.EA platformra épülő elektromos autóként fogják piacra dobni (az EQS utódaként). De a jelenlegi, MRA platformra épülő, belső égésű motorral szerelt hetedik nemzedék is tovább fog élni egy erős ráncfelvarrás után. A kétféle S-osztály állítólag ugyanúgy fog kinézni a gyökeresen eltérő technikájuk ellenére.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.