Ez az elképesztően látványos tanulmány az új GLC után mindössze a második Mercedes, amelyen a stuttgarti gyártó ikonikus hűtőrácsának újragondolása látható. A széles, krómozott keret, a füstüveg rácsozat és az integrált, animációkra is képes világítás ötvözi a régies stílust a digitális technológiával; a látványt tovább fokozza, hogy
a Mercedes elsőként ezen az autón használ megvilágított csillag emblémát.
Az 1930-as évek autótervezésének aranykora által ihletett, hosszú motorháztető és rövid első túlnyúlások fenséges arányokat kölcsönöznek a karosszériának. Vékony, modern LED-fényszórók teszik teljessé a jellegzetes első kialakítást, csillag alakú belső rajzolattal.

Fotó: Mercedes-Benz
Tökéletesen ötvözi az utastér a régimódi, analóg luxust a lounge-szerű hangulattal.
A vezető előtt egy négyküllős retró kormánykerék található, a Mercedes logója egy üveggömbben lebeg, amelyet küllők ölelnek körül. Állítólag olyan dekorációs technikával készült a legyező alakú art deco motívummal kivitelezett, kézzel készített padló, ami a XVII. századra nyúlik vissza.

Fotó: Mercedes-Benz
Mélyfekete, magasfényű fényezés emeli ki a tanulmányautó szoborszerű külsejét, de a külső réteg sokkal többet tud ennél, mivel a Mercedes olyan innovatív napmodulokat használt, amelyek a villanyautók karosszériájára vékony pasztaként felvihetőek.
Az Iconic Vision teljes karosszériafelületére felvitt bevonat áramot állít elő a napfény energiájából.

Fotó: Mercedes-Benz
Ideális esetben (sok napsütéses nap esetén) a 11 négyzetméternyi felület akár ezer km megtételéhez elegendő energiát is termelhet havonta. A napmodul réteg ritkaföldfémek vagy szilícium nélkül készül, újrahasznosítható, a cellák pedig folyamatosan termelnek energiát, még kikapcsolt jármű esetén is.

Fotó: Mercedes-Benz
Köztudott, hogy a modern autókat egyre több innovatív funkcióval – például önvezetéssel – látják el, ami jelentősen növeli az energiaigényüket. Ezt ellensúlyozandó a Mercedes a Vision Iconic-ot az
emberi agyról mintázott mesterséges neurális hálózatokkal
tervezte meg, hogy az autóban zajló számítási műveletek hatékonyabbak és gyorsabbak legyenek, akár tízszeres javulást hozva a mostani vezetéstámogató rendszerek energiafogyasztásához képest. További előny, hogy a biztonsági rendszerek rossz látási viszonyok között is gyorsabban reagálnak.