A Tesla piacra dobta a Model Y Standard és a Model 3 Standard modelleket, két új belépő változatot, amelyeket – a gyártó eddigi legrosszabb negyedévét követően – az eladások fellendítése érdekében hoztak létre. Itthon a berlini gyártású, 534 km hatótávolságú Model Y Standard 16,67 millió forintba kerül, vagyis
3,9 millió forint olcsóbb, mint a szintén hátsókerék-meghajtású, 622 km hatótávolságú Long Range változat
(a Model 3 Standard hazai áráról még nincs információ). Ezek a legkisebb energiafogyasztású Teslák, a Model Y csak 13,1 kWh-t kér átlagosan 100 kilométerre.

Fotó: Tesla
A hatótávolság növekedését az áttervezett, áramvonalasabbá tett karosszériával és a súlycsökkentéssel érték el.
Ugyanis a költségek csökkentése érdekében a Standard modellek kevésbé jól felszereltek, mint a többi Tesla. A műbőrt részben szövetkárpitozású ülések váltották fel, a teljes hosszúságú középkonzolt pedig lényegében kettévágták, hogy olyan nyitott teret hozzanak létre, mint a Cybertruckban. Nincs fizikai kulcs, helyette a tulajdonosok az okostelefonjukon keresztül férhetnek hozzá az autóhoz.
Technológiai szempontból a Standard modellek hasonlóak a Model Y és Model 3 többi hátsókerék-meghajtású változatához. 6,1 (Model 3), illetve 7,2 (Model Y) másodperc alatt gyorsulnak 0-100 km/h-ra, a végsebességük 201 km/h. Ugyanazt a 15,4 colos központi érintőképernyőt és távirányítható automata klímaberendezést kapják, és a radaros sebességtartó automatika, az Autopilot sem hiányzik belőlük (de kormányozni nem képes),
a felszereltségük mégis jóval szerényebb.
A Model Y Juniperen bevezetett első és hátsó fénycsík középső része eltűnt, és az első lökhárító is egyszerűsödött: átdolgozták a légbeömlőket, és egyes világító elemek mostantól a fényszórókba vannak integrálva. Egy collal kisebb, 18 colos kerekek járnak alapfelszereltségként, a színválaszték pedig háromra korlátozódik: a szürkésbarna alapfelszereltségként jár, de rendelhető gyöngyház fehér vagy gyémánt fekete is felárért.

Fotó: Tesla
Hiányzik a HEPA utastéri légszűrő és a hátsó érintőképernyő, emellett az első ülések szellőztetését és a hátsók fűtését is elhagyták. A vezető manuálisan állítható kormánykereket is kap az elektromos helyett. A Tesla lerontotta az audiorendszert is, 15 hangszóró és mélynyomó helyett
csak hét hangszóró jár, ráadásul az FM/AM rádióvevő is hiányzik.
Még az oldalsó tükrök is manuálisan hajthatók be, és már nem rendelkeznek automatikus sötétedéssel. A második sor ülései, amelyek a többi felszereltségi szinten elektromosan dönthetők le, a Standardben manuálisan mozognak. A hangulatvilágítást és a dupla üvegezésű oldalablakokat is kihagyták, sőt még a felfüggesztés is megváltozott: passzív lengéscsillapítókat használ a többi verzióba szerelt frekvenciafüggő, változó csillapítású egységek helyett.




















