Olcsóbb, fapados modellekkel próbálja felpörgetni az eladásait a Tesla

A Model 3 és Model Y Standard nevű új változatában még rádió sincs, és a bőrkárpitot is szövetre cserélik.

2025. 10. 08. 16:54
Nem köti össze fénycsík a nappai fényeket, erről lehet felismerni az olcsó változatot Forrás: Tesla
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesla piacra dobta a Model Y Standard és a Model 3 Standard modelleket, két új belépő változatot, amelyeket – a gyártó eddigi legrosszabb negyedévét követően – az eladások fellendítése érdekében hoztak létre. Itthon a berlini gyártású, 534 km hatótávolságú Model Y Standard 16,67 millió forintba kerül, vagyis 

3,9 millió forint olcsóbb, mint a szintén hátsókerék-meghajtású, 622 km hatótávolságú Long Range változat

(a Model 3 Standard hazai áráról még nincs információ). Ezek a legkisebb energiafogyasztású Teslák, a Model Y csak 13,1 kWh-t kér átlagosan 100 kilométerre.

Tesla
Körülbelül hat másodperc alatt van százon a Model 3 Standard – nem rossz egy belépő modelltől 
Fotó: Tesla

A hatótávolság növekedését az áttervezett, áramvonalasabbá tett karosszériával és a súlycsökkentéssel érték el.

Ugyanis a költségek csökkentése érdekében a Standard modellek kevésbé jól felszereltek, mint a többi Tesla. A műbőrt részben szövetkárpitozású ülések váltották fel, a teljes hosszúságú középkonzolt pedig lényegében kettévágták, hogy olyan nyitott teret hozzanak létre, mint a Cybertruckban. Nincs fizikai kulcs, helyette a tulajdonosok az okostelefonjukon keresztül férhetnek hozzá az autóhoz.

Technológiai szempontból a Standard modellek hasonlóak a Model Y és Model 3 többi hátsókerék-meghajtású változatához. 6,1 (Model 3), illetve 7,2 (Model Y) másodperc alatt gyorsulnak 0-100 km/h-ra, a végsebességük 201 km/h. Ugyanazt a 15,4 colos központi érintőképernyőt és távirányítható automata klímaberendezést kapják, és a radaros sebességtartó automatika, az Autopilot sem hiányzik belőlük (de kormányozni nem képes),

 a felszereltségük mégis jóval szerényebb.

A Model Y Juniperen bevezetett első és hátsó fénycsík középső része eltűnt, és az első lökhárító is egyszerűsödött: átdolgozták a légbeömlőket, és egyes világító elemek mostantól a fényszórókba vannak integrálva. Egy collal kisebb, 18 colos kerekek járnak alapfelszereltségként, a színválaszték pedig háromra korlátozódik: a szürkésbarna alapfelszereltségként jár, de rendelhető gyöngyház fehér vagy gyémánt fekete is felárért.

Tesla
Más a középkonzol, sok extra hiányzik, így a műbőr kárpit is
Fotó: Tesla

Hiányzik a HEPA utastéri légszűrő és a hátsó érintőképernyő, emellett az első ülések szellőztetését és a hátsók fűtését is elhagyták. A vezető manuálisan állítható kormánykereket is kap az elektromos helyett. A Tesla lerontotta az audiorendszert is, 15 hangszóró és mélynyomó helyett 

csak hét hangszóró jár, ráadásul az FM/AM rádióvevő is hiányzik.

Még az oldalsó tükrök is manuálisan hajthatók be, és már nem rendelkeznek automatikus sötétedéssel. A második sor ülései, amelyek a többi felszereltségi szinten elektromosan dönthetők le, a Standardben manuálisan mozognak. A hangulatvilágítást és a dupla üvegezésű oldalablakokat is kihagyták, sőt még a felfüggesztés is megváltozott: passzív lengéscsillapítókat használ a többi verzióba szerelt frekvenciafüggő, változó csillapítású egységek helyett.

Tesla
Az üvegtető maradt, de kapott egy elhúzható árnyékoló rolót a Model Y-ban
Fotó: Tesla

Európában a belépő szintű hátsókerék-hajtású modelleket váltják fel a Standard változatok, amelyekről Elon Musk, a Tesla vezetője korábban azt mondta, hogy a márka vonzerejének növelése érdekében fejlesztették ki őket. 

Ez az év igen nehéz a Tesla számára. Annak ellenére, hogy idén mutatták be a Model Y alaposan frissített verzióját, a Junipert, Kínában komoly nehézségekkel küzdenek, és globálisan is visszaestek a cég eladásai. Amerikában a 7500 dolláros villanyautó-támogatás visszavonása, a világ más részein az elektromos járműpiac folyamatos ingadozása, a megélhetési költségek emelkedése és a Tesla márka népszerűségének általános visszaesése szintén hozzájárult ahhoz, hogy a cég április és július között 13 százalékos globális értékesítési visszaesést könyvelhetett el. A bevétel pedig 12 százalékkal, 22,5 milliárd dollárra esett vissza a második negyedévben.

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.