Viszlát, dízelmotor! De hogyan tovább? – Ford Ranger PHEV menetpróba

Búcsúzik a népszerű négyhengeres dízel a Rangerből, ami egy kishaszonjármű (azon belül is egy 4×4-es pickup) esetében meglehetősen szokatlan döntés. Megnéztük, valóban jól használható és megfizethető-e az utódnak kijelölt plug-in hibrid modell.

2025. 12. 13. 10:02
Fotó: Ford
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megértük, ami sokáig elképzelhetetlen volt: az Euro 7-es előírások miatt a Ford Ranger pickupból eltűnik a kétliteres turbódízel. Nem volt könnyű meghozni a döntést, hiszen ezzel a motorral realizálják az eladások közel 90%-át! Amint elfogy raktárkészletről, a következő lesz a kínálat: új plug-in hibrid, V6-os dízel, illetve a radikális Ranger Raptor V6-os biturbó benzinessel. Lássuk a kínálat friss tagját, a PHEV modellt, melynek hajtásához a 2,3 literes EcoBoost motort vették alapul, ám a sportmodellekhez képest alacsonyabb fordulatra hangoltak, így a teljesítménye 190 lóerő, nyomatéka pedig 412 Nm lett.

Változatlan megjelenésű maradt, ám új funkciókkal gazdagodott a műszerfal
Fotó: Ford

Minden segédberendezése villanymotoros hajtású, leszámítva az ékszíjas generátort. A négyhengeres benzinmotor és a tízfokozatú automatikus váltó közé ugyanazt a 45 mm vastag, 102 lóerő csúcsteljesítményű villanymotort integrálják, ami az Explorer PHEV-ben is dolgozott, a rendszerteljesítmény 281 LE/697 Nm. A plató alá építik be a bruttó 16,5, nettó 11,8 kWh kapacitású akkumulátort (a hosszú élettartam miatt választottak ilyen széles biztonsági tartalékot), ami miatt a rakodómagasság 3 centivel magasabbra került.

Kis figyelmesség: a platóajtó belső felén pohártartót, az oldalán pedig sörnyitót találunk
Fotó: Ford

Jó hír azoknak, akik rendszeresen elhagyják az aszfaltozott utakat, hogy a plug-in hibrid hajtás komponenseinek beépítése ellenére a tereptulajdonságok nem változtak, és megmaradt a 800 mm-es gázlómélység is. Kellemesebb a Ranger PHEV vezetése a korábbi dízelnél, ugyanis a hátsó tengely fölé helyezett 256 kg tömegű akkumulátor miatt terhelés nélkül kiegyensúlyozottabb a tömegeloszlása, illetve üres platónál érezhetően jobb a rugózási komfortja. A nagyobb önsúly ellenére változatlan maradt a több mint 1000 kilós terhelhetőség és a 3,5 tonnás vontatási képesség is.

Nem változnak a vontatási és terepképességek, marad a 80 cm-es gázlómélység is
Fotó: Ford

Sokat nyújt, de nem olcsó a hibrid Ford Ranger

Akad egy másik fontos újdonság is, a ProPower Onboard jóvoltából mobil áramforrásként használható a plug-in hibrid kishaszonjármű, alapesetben 2,3 kW a kimenő teljesítmény, opciósan pedig 6,9 kW. Amint az akkumulátor lemerül, beindul a benzinmotor, és arról lehet tovább üzemeltetni az elektromos eszközöket. Abban az esetben, amikor a pickupot munkára használják, kéziszerszámokra kell gondolni, ha pedig szabadidő-autóként, akkor hűtőládára, grillre és szórakoztató elektronikára – vagy például villanybringák töltésére.

Menüből kell aktiválni a ProPower áramforrást, ami 2,3 vagy 6,9 kW teljesítményű lehet
Fotó: Lővei Gergely

Már évek óta követi a Ford járműveinek mozgását a telemetriai adatok alapján, ezen adatok alapján határozták meg, hogy elég 42 kilométeres tisztán elektromos hatótáv – állítólag a felhasználók 52%-a ennél kevesebbet autózik naponta, és azt is három indulással hozza össze. A fennmaradó 48% a is örülhet a nyugdíjazott dízelnél alacsonyabb fogyasztásnak, hiszen a legújabb, szeptember 1-jétől érvényes előírás szerint mérve (ahol szinten kell tartani az akkumulátor töltöttségét a mérési ciklus során, nem lehet elhasználni az elektromos energiát) 6,3 l/100 km-es fogyasztással tud haladni a Ranger PHEV hibrid üzemmódban.

Két tanksapka is van a plató bal oldalán, ám külön tárolóhely híján a kabinban utaznak a töltőkábelek
Fotó: Lővei Gergely

Persze ahogy az a hibrideknél megszokott, városban nagyobb a spórolási potenciál, mint a lassításokat nélkülöző gyorsforgalmi úton, sztrádán nyilván az elődmodell lenne előnyben. Listaáron jelentős a felár a dízelhez képest, de felszereltséget is nézve (többek között tízfokozatú automatikus váltó, 12 colos központi érintőképernyő, kétzónás légkondi, négy tárcsafék, indukciós telefontöltő, hátsó oldalsó fellépő) elfogadható a többlet. A végső szót a úgyis vevők mondják ki: kíváncsian várjuk, jövőre is piacvezető pickup lesz-e nálunk a Ranger.

info

A raktárkészletről még elérhető kétliteres dízel alapára 14 320 000 Ft, az új PHEV ennél 3 085 000 forinttal drágább.

280 lóerővel és 6,3 l/100 km-es szabványos fogyasztással érkezik a Ranger PHEV
Fotó: Ford

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.