A képviselő világossá tette, hogy az útdíjrendelettel kapcsolatban kizárólag a kormányzatnak van hatásköre, országgyűlési törvényalkotási feladat nincs az ügyben.
Azonban „azt szeretnénk, hogyha azoknál az útszakaszoknál, ahol a helyzet vitás, és látható, hogy a helyi képviselők, polgármesterek sem feltétlenül értenek egyet egyes útszakaszoknak az útdíjrendszerbe való bevonásával, ott az egyeztetésekre sor kerülne, és ha lehet, kompromisszummal ezek a viták rendezhetőek lennének” – mondta Gulyás Gergely.
Jelezte, továbbra is úgy látják, hogy önmagában a megyei alapú matrica jobb, igazságosabb rendszer, viszont a bevezetése során „a sietségből adódóan vagy más miatt olyan hibákat követtek el az illetékesek”, amiket a jövőben jobb lenne elkerülni.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) január elseje óta folyamatosan figyelemmel kíséri és értékeli az új útdíjrendszerrel kapcsolatban beérkező tapasztalatokat – mondta a Kormány.hu-ra hétfőn feltöltött videón Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
Hétfő délután négy óráig összesen 360 ezer e-matricát értékesített a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt., az eladott matricákból mintegy 210 ezer megyei matrica volt. (Mit tegyen, ha csekket kap?)
Az útdíjrendszer visszavonását követeli az Együtt és a Demokratikus Koalíció, az MSZP pedig arra szólította fel a kormányt, hogy január 31-éig se a büntetést, se az azzal járó igazgatási díjat ne vesse ki a fizetőssé vált utakon megyei matrica nélkül autózókra.
A tiltakozók mártöbb helyen útlezárást hirdettek.