A kormányfő a blogján is támogatásáról biztosította Szeteyt, majd társadalmi vitát kezdeményezett az azonos neműek párkapcsolatának helyzetéről. Nem sokkal később született meg a bejegyzett élettársi kapcsolat intézményét rögzítő törvény. Ezt az együttélési formát az különbözteti meg a polgári házasságtól, hogy a bejegyzett élettársak nem vehetik fel egymás nevét, nem fogadhatnak közösen örökbe és nem vehetnek részt mesterséges megtermékenyítési eljárásban a házastársakkal azonos módon.
2007-től az iskolai érzékenyítésbe beszállt a már említett Szimpozion Egyesület is a Labrisz mellé, így még nagyobb fokozatba kapcsolhatott a Melegség és megismerés. Ekkoriban 30-40 önkéntes mintegy ezer fiatalnak tartott képzéseket évente.
A Melegség és megismerés mellett azonban pénzbőség nyomán más LMBTQ-szervezeteknek is jutott lehetőség a genderpropaganda terjesztésére.
„LMBT-érzékenyítő képzés”
A Háttér Társaság a korábban már említett két szervezetnél is idősebb valamivel: 1995 márciusában hozták létre, legfontosabb céljai között van saját meghatározásuk szerint „a szakmai és politikai közvélemény, valamint a tágabb társadalom figyelmének felhívása az LMBTQI emberek problémáira”. A szervezet kiterjedt nemzetközi kapcsolatokkal rendelkezik.
A Háttér Társaság az Európai Bizottság foglalkoztatási és szociális ügyekért felelős főigazgatóságának Progress programja keretében nyert el támogatást, amelynek eredményeként 2009-ben egy „LMBT-érzékenyítő képzés” oktatási anyagát dolgozták ki.
A 47 oldalas dokumentumot húsz szerző írta, és a „homoszexualitás kultúr- és társadalomtörténete” mellett a téma különböző jogi vonatkozásain át számos területet érintenek, ám a leghangsúlyosabban, a legnagyobb terjedelemben az oktatás jelenik meg.
– Az LMBT emberek jövőbeni társadalmi helyzetét jelentős mértékben meghatározza, hogy milyen információt, mentalitást, milyen mindennapi gyakorlatot közvetít az iskola és a többi nevelési-oktatási intézmény a gyerekek és fiatalok számára az LMBT emberekről és helyzetükről – olvasható a dokumentumban. A kiadvány szerint az iskolák „alapvető feladata” az LMBT-közösség témájával foglalkozni.
A dokumentumban leírtak szerint „kívánatos, hogy legyenek hiteles, nyíltan meleg tanárok a nevelési-oktatási intézményekben”. Emellett azt nehezményezik a szerzők, hogy „a heternormativitás az iskola minden szintjén érvényesül”, hiszen a tananyag úgy van megírva, mintha csak férfi és nő között létezne párkapcsolat – olvasható a tanulmányban.
Ezek után konkrét tippeket is kaphatnak a pedagógusok, hogy hogyan csempésszék bele az LMBTQ-tematikát a tananyagba.
Egyes tantárgyak, mint az irodalom esetében ez nem okoz különösebb nehézséget, elég ha mondjuk Oscar Wilde vagy Szapphó kerül szóba. A nyelvtan kapcsán azonban már merészebb javaslattal élnek a szerzők: „szexuális áthallású, utalású nyelvi kétértelműség, játék” – olvasható a dokumentumban, amiből azonban nem derül ki, hogyan is lehet ilyesmit játszani egy tanórán. A médiaismeret kapcsán a „meleg tematikájú filmek elemzését” javasolják a szerzők, földrajzból pedig az „LMBT emberek geográfiai elhelyezkedése, mozgása (érdekes nemzetközi kutatások)” témáját tartják érdemesnek bemutatni a diákoknak.
A tanulmányban számos olyan módszert javasolnak a szerzők, amelyekkel becsempészhető az LMBTQ-tematika az osztályfőnöki órákra és a szabadidős programok esetében. Ott van például az úgynevezett „Levelet hoztam” játék – javasolják –, ahol helyet cserélnek az üres székért harcolva a résztvevők, akikre igaz a középen álló játékos egy állítása. „Ebben előkerülhetnek olyan mondatok, mint hogy nekem van meleg barátom, én ismerek melegeket” – olvasható a dokumentumban. A hasonló fortélyokat oldalakon keresztül ismertetik a szerkesztők, akik azonban azt is javasolják: „meglátogathatunk a diákokkal melegszervezeteket, kiállításokat, emberi jogi rendezvényeket”.
A dokumentumban tanórák vázlatai is megtalálhatóak, de olyan szituációs gyakorlatokat is leírtak a tanulmány alkotói, amelyekben a résztvevőkkel eljátszatják például azt, amikor egy szülő bepanaszol egy meleg tanárt az igazgatónál. Végezetül pedig számos LMBTQ-szervezet és honlap elérhetőségét tartalmazza a dokumentum.
Összességében azt lehet elmondani, hogy a Gyurcsány–Bajnai-kormányok alatt korábban sosem látott mértékben bővült az LMBTQ-szervezetek befolyása és anyagi lehetősége.
Cikksorozatunk első része: Évek óta zajlik a homoszexualitás és a genderideológia népszerűsítése
Borítókép: Illusztráció (Fotó: Flickr)