Egészen pontosan 1838 százalék: ennyivel nőttek a Márki-Zay Péter nevével fémjelzett Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) bevételei egy év alatt a nyugati támogatások nyomán. A guruló dollárok útját már tavaly visszakövették a magyar hatóságok és hírszerző szervek, amelyek adatai szerint a választás évében, 2022-ben 1,8 milliárd forintnyi dollár érkezett az MMM-hez az amerikai Action for Democracy (AD) szervezettől. Az AD vezetője Korányi Dávid, aki korábban Bajnai Gordon miniszterelnök, a közelmúltban pedig Karácsony Gergely főpolgármester tanácsadója volt. Korányi fővárosi megbízatása során ráadásul közpénzen utazgatott Washingtonba, az AD első utalásai előtt pedig Soros György fiával találkozhatott.
Az MMM-hez 2022-ben érkezett pénz jelentős részét Márki-Zay mozgalma továbbította a DatAdat-csoporthoz. Ez utóbbi cég a baloldal kampányának digitális és közösségi médiabeli tartalmaiért felelt, és olyan gazdasági-politikai szereplőkhöz köthető, mint a már említett Bajnai Gordon és egykori kormányának titokminisztere, Ficsor Ádám.
Az MMM 2022-es pénzügyi beszámolója szerint 2,61 milliárd forintnyi bevételük volt tavaly, amelyből 2,58 milliárd forintnyi összeg bizonytalan eredetű adomány. A donorok kiléte a mai napig nem derült ki, róluk még az MMM pénzügyi beszámolóiból sem tudható meg konkrétum.
Az adományok jelentős részének külföldi eredetéről először Márki-Zay Péter maga számolt be, majd titkosszolgálati és adóhatósági vizsgálat indult, végül az Országgyűlés Nemzetbiztonsági Bizottsága nyilvánosságra hozott egy, a témában tárgyalt jelentést. A Nemzeti Információs Központ (NIK) által összeállított dokumentum szerint mintegy tízmillió dollár, azaz közel négymilliárd forint landolt a baloldalon. Az adomány forrása az Action for Democracy, de hogy a szervezet kitől kapta ezeket az összegeket, az a mai napig titok. Korányi Dávidék meséje szerint „mikroadományozók ezreitől” érkezett az összeg, ám a szervezet honlapjának számlálója szerint mintegy tucatnyi donor adakozott csupán.
Az MMM ebből a négymilliárd forintnyi amerikai pénzből 1,85 milliárdot kapott, ami azt jelenti, hogy innen származik a mozgalom 2022-es bevételeinek 70 százaléka. A külföldről érkező források nagysága akkor érzékelhető igazán, ha megnézzük, hogy az MMM mennyi adománnyal gazdálkodott a választások előtti években. A mozgalom 2020-ban 4,1 millió forintnyi donációt kapott, 2021-ben pedig már 142,7 milliót. A választások évében pedig eljutunk a már említett 2,61 milliárdos összegig, vagyis két év alatt 642-szeres bevételnövekedést produkált a Márki-Zay Péter vezette alakulat.
Az MMM legjelentősebb költése a DatAdatnak átutalt pénz, ám a Facebook- és Google-hirdetésekre is 577,9 millió forintot költöttek el. A pénzügyi beszámoló szerint további 100,8 millió forintért vettek igénybe szállítási szolgáltatást, 63,4 millió jutott tehergépkocsi- és buszbérletre. Óriásplakátok bérlésére 86,7 millió forintot költöttek, 117,5 millió forintból bonyolítottak le egy sms-kampányt, míg 127 milliót költöttek egy call center költségeire. A rendezvények megtartására 175,2 millió forint ment el, további több mint százmillió forintot pedig marketingszolgáltatások igénybevételére költöttek.