Egy kisebbség akarata okoz dugót és életveszélyt

Továbbra is arra hivatkoznak Karácsony Gergelyék, hogy a „budapestiek akarták” a dugókat és életveszélyt okozó biciklisávokat, mert erre az ötletre érkezett a legtöbb szavazat a közösségi költségvetésben. Azt azonban elfelejtik hozzátenni, hogy mindössze 15 ezren voksoltak erre a megoldásra a 1,7 milliós lélekszámú Budapestről. Ráadásul a közösségi költségvetés három éve működik, mégis akár ezer szavazat elég egy-egy ott megjelenő ötlet megvalósításához, olyan kevesen szavaznak rájuk.

2023. 09. 19. 5:41
A helyszíni tapasztalatok azt mutatják, hogy a bringások fele továbbra is a járdán jár, a bicikliutat nem használják ki, sőt, az autósok számára akadályt jelentenek a "Gerikarók".
20230724 Budapest kerékpár sáv Üllői út Fotó: Mirkó István Magyar Nemzet Fotó: Mirkó István
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Karácsonyék továbbra is jó ötletnek tartják az Üllői úti és Váci úti kerékpársávok kialakítását, annak ellenére, hogy komoly gyűlöletáradatot zúdítottak magukra az autóval közlekedők részéről. Ugyanakkor Balogh Samu, Karácsony Gergely kabinetfőnöke és közlekedéspolitikai tanácsadója, illetve maga a főpolgármester is egy jól hangzó trükkel próbálja meg szétteríteni a problémát az egész budapesti lakosságra. Rendszeresen az úgynevezett közösségi költségvetésre hivatkoznak, amely bevezetésével elvileg a lakosság ötleteit valósítják meg abból az évi egymilliárd forintból, amelyet erre a célra tesznek félre a főváros költségvetéséből. 

Az Üllői úton csak bosszúságot és dugót okoztak a pollerek Fotó: Mirkó István

Balogh Samu legutóbb vasárnap az ATV egyik riportjában jelentette ki, hogy a védett kerékpársávok ötletét a „budapestiek akarták”, ez nem egy rájuk kényszerített projekt, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy erre a lakossági javaslatra érkezett a legtöbb szavazat a közösségi költségvetésben. 

Ez a magyarázat azonban azért is sántít, mert – mint azt korábban megírtuk – összesen alig több mint 15 ezer ember szavazott erre a megoldásra, ami elenyésző ahhoz képest, hogy jelenleg mintegy 1,7 millióan élnek a fővárosban.

 

 

Erről szólva Balogh Samu a vasárnapi riportban arra utalt, hogy ez a szavazati arány azért is döntő jelentőségű, mert a közösségi költségvetés nem olyan régóta működik a fővárosnál. A tanácsadó azonban ezzel kapcsolatosan is enyhén szólva csúsztatott, hiszen a közösségi költségvetést 2020-ban, vagyis három éve indították el, ennyi tapasztalat alapján pedig olajozottan kellene működnie, megvalósításra érdemes javaslatokkal és ehhez szükséges, meggyőző szavazati arányokkal. 

Az viszont már a Karácsony-féle fővárosi vezetés kudarca, hogy a kezdeményezés nem működik, mert a budapestiek alig szavaznak az innen-onnan beérkező lakossági „civil” ötletekre. 

 

 

ÖRSI Gergely; KARÁCSONY Gergely; TORDAI Bence
Tordai Bence (Párbeszéd), Karácsony Gergely és Őrsi Gergely (Momentum) CAF villamosokkal pózolt a Széll Kálmán téren                        Fotó: Illyés Tibor

Beszédes adat, hogy akár ezer szavazat is elég lehet ahhoz, hogy egy-egy elképzelés megvalósítására milliókat költsenek el az adófizetők pénzéből. Ehhez képest a védett kerékpársávok megvalósítása nem a többség akaratát tükrözi, hanem megosztja a budapesti lakosságot. Örülnek a motorosok, főleg pedig az ételfutárok Karácsony kerékpársávjainak, csakhogy nem ez volna a rendeltetésük. A közlekedés többi részvevője viszont vagy életveszélyben érzi magát, vagy attól tart, hogy kárt tesz valakiben. 

Borítókép: A helyszíni tapasztalatok azt mutatják, hogy a bringások fele továbbra is a járdán jár, a bicikliutat nem használják ki, sőt, az autósok számára akadályt jelentenek a „Gerikarók”.  (Fotó: Mirkó István)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.