– Ha van olyan téma, amely valamennyiünk, szülők, tanárok, gyermekek és döntéshozók közös érdeke, akkor az a mobilhasználat átgondolt és életkorfüggő korlátozása. Zsigeri opponálás helyett gondolkozzunk el azon: a nyugati demokráciák vajon miért vezették be már ezeket a szigorú szabályokat? – tette fel a kérdést a Mandinernek adott interjúban Perczel-Forintos Dóra klinikai szakpszichológus. A Semmelweis Egyetem tanszékvezetője szerint ez azért fontos, hogy a mai modern eszközök használata mellett figyelni is képes, jó kapcsolatok kiépítésére alkalmas és lelkileg egészséges generációk nőjenek fel.
A gyermek- és serdülőkori mentális zavarok utóbbi 15 évben megemelkedett arányának a kutatások szerint két fő oka van: a diszfunkcionális családi működés és a korlátozás nélküli képernyőhasználat
– hangsúlyozta Perczel-Forintos Dóra. Hozzátette: természetes, hogy használunk internetet, mobiltelefont, de fontos szempont, hogy mennyit. Azoknál a tizenéveseknél, akik naponta sok, akár 5-8 órát használják a telefonjukat, hamar kialakul a függőség, ami egyértelműen figyelmi zavarokhoz vezet és rontja a szociális készségeket.
A szakpszichológus szerint éppen ezért időszerű volt a telefonhasználat iskolákban való betiltása,
éppen úgy, ahogy már sok nyugati országban megtették.