Szergej Kuprijanov, a Gazprom szóvivője azt mondta, a vezetéképítő céget Gazprom Russzkajára keresztelik, és Szentpéterváron jegyzik be.
Egy hete, hétfőn az Ankarában tárgyaló Vlagyimir Putyin bejelentette, hogy Törökország felé „tereli el” a Déli Áramlat földgázvezetéket. Az államfő ezt azzal indokolta, hogy Oroszország a jelenlegi körülmények között, az EU ellenkezése miatt nem tudja megkezdeni az Ukrajna megkerülésével Dél- és Közép-Európába – ezen belül Magyarországra – orosz földgázt szállító Déli Áramlat tervének megvalósítását.
Hétfőn Bojko Boriszov bolgár miniszterelnök a szófiai parlament rendkívüli ülésén jelezte: országa ragaszkodni fog az Európai Bizottságnál a Déli Áramlat-projekt megvalósításához. „A jövőben is támogatni fogom azt az álláspontot, hogy a Déli Áramlatnak bolgár területen kell áthaladnia, miután ez hasznos az országnak. A tervből származó közvetett bevételek sokkal nagyobbak, mint a tranzitdíjból származó ígért 400 millió euró. Ezért holnap Brüsszelbe küldjük Tomiszlav Doncsev miniszterelnök-helyettest és Temenuzska Petkova energiaügyi minisztert, és ragaszkodni fogunk a Déli Áramlat építésének az uniós szabályokkal összhangban megvalósuló folytatásához – mondta. – A vezeték műszaki kapacitása 63 milliárd köbméter gáz évente, a fővezeték hossza mintegy 540 kilométer. A beruházás megtérülésének ideje a vezeték bulgáriai szakaszának kereskedelmi célú üzemeltetésének kezdetétől számított legfeljebb tizenöt év. Az orosz gázipari vállalat kidolgozta és átadta Bulgáriának a hosszú lejáratú gázszállítási szerződés munkatervezetét, amelyet azonban nem írtunk alá.” A kormányfő szerint a szerződéstervezet egyenlőtlen feltételeket – így „Bulgáriára mint részvényesre nézve kizárólag hátrányos” rendelkezéseket – tartalmaz.
A szocialista párt képviselője, Dragomir Sztojnev volt energiaügyi miniszter leszögezte, hogy szerinte az építkezés során semmilyen uniós jogszabály nem sérül. Sztojnev szerint Bulgáriának a gázvezeték építkezésére huszonkét évre szóló kedvezményes hitelben kellene részesülnie, amelyet a tranzitdíjból törlesztenének. A díj 20 százalékának a Bulgáriai Déli Áramlat nevű vállalatnál kellene maradnia. A bolgár állam semmit sem fizet, semmilyen garanciát nem vállal, a terv minden kockázatát az orosz félnek kell viselnie – tette hozzá a képviselő.