Az elmúlt években jócskán felforgatta az európai élelmiszerpiacot a két német diszkontáruházlánc, a Lidl és az Aldi. Nagy-Britanniától kezdve Spanyolországon át Olaszországig jelentős fejtörést okoztak a hagyományos élelmiszer-áruházaknak, Franciaországban mégis megtörni látszik a két diszkontlánc lendülete.
„Az elmúlt hetekben szinte mindegyik nagyobb francia kiskereskedelmi lánc növekvő forgalomról számolt be hazai piacán, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben igencsak szép teljesítménynek számít. Hiába csökkentek ugyanis tavaly 0,6 százalékkal az élelmiszerárak, ettől még a háztartások nem kezdtek el többet költeni. Az ok egyszerű, a lanyha béremelkedés mellett 2012 óta kevesebb pénz marad a pénztárcákban az adóemelések következtében. Tehát ez azt mutatja, hogy a meghatározó francia kiskereskedők az élelmiszerpiac zsugorodása mellett tudtak növekvő értékesítésről beszámolni” – derül ki az Investor.hu cikkéből.
Ráadásul a francia kiskereskedők az elmúlt években még egy nagyobb tettet is véghez vittek: a korábbi 15 százalékról sikerült visszaszorítaniuk a diszkontláncok piaci részesedését 12 százalékra. Mindezt nem volt egyszerű elérni, de úgy néz ki, hogy sikerült megtalálni a receptet az Aldi és a Lidl térnyerésével szemben.
Az első lépés az árcsökkentés volt, mellyel a brit kereskedők például jócskán megkéstek. Mindezt a saját márkás termékek arányának megnövelésével, valamint a termékkínálatuk egyszerűsítésével érték el. Ennek eredményeként már jóval versenyképesebb árakkal tudtak előrukkolni, mint a diszkontláncok – olvasható a cikkben.
Ezen felül a megszokottnál jóval kisebb területű boltokat nyitottak a belvárosokban. Mindezt a vásárlási szokások megváltozásával magyarázzák: a vásárlók ugyanis inkább a szupermarketeket részesítik előnyben, elkerülve a gyakran városok szélén elhelyezkedő nagyobb hipermarketeket. Hasonlóképp tett a Carrefour is, amely tavaly a spanyol DIA-lánc belvárosokban elhelyezkedő üzleteit kebelezte be – írja az Investor.hu
Fontos kiemelni, hogy az online értékesítésre is nagy hangsúlyt fektettek a nagy áruházak, elsősorban a klikk és vidd szolgáltatások elindításával. „Ennek keretében a vásárlóknak csak annyit kell tenniük, hogy az interneten keresztül megveszik a kívánt termékeket, és csak be kell ugraniuk a boltba a csomagért.”