A fiatalok ma már többet tesznek félre

Magyar Nemzet
2019. 03. 25. 14:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyre több fiatal gondol az öngondoskodásra: a K&H ifjúsági indexe szerint míg 2017 elején a 19–29 évesek mindössze három százaléka fordította megtakarításainak egy részét nyugdíjra, addig 2018 elején már 11 százalékuk, 2018 végén pedig 14 százalékuk tett félre öngondoskodási céllal. Az index szerint 2018 végén a 19–29 évesek több mint 40 százalékának volt megtakarítása. Az öngondoskodás fontossága és tudatosítása szempontjából jelentős mutató, hogy a fiatalok 36 százaléka tudna áthidalni jövedelem nélkül három hónapnál hosszabb időt.

A kutatás szerint egészségügyi célokra a fiatalok még nem tesznek félre, miközben a saját egészségükkel kapcsolatban nem túl derűlátók: 2018-ban folyamatosan nőtt az egészségükkel elégedetlenek száma, arányuk az év eleji 27-ről 37 százalékra nőtt. Közben azok, akik elégedettek, és nem gondolják, hogy romlana az egészségük, egyre kevesebben vannak, 40-ről 29 százalékra csökkent arányuk a múlt év végére.

Nem könnyű vonzóvá tenni az egyes öngondoskodási formákat, mivel alacsonyak a hozamok. Tavaly a növekvő tőkepiaci hullámzás nyomán az önkéntes nyugdíjpénztárak például átlagosan –1,8 százalékos nettó hozamveszteséget szenvedtek el. A Magyar Nemzeti Bank szerint ezzel együtt is érdemes az ilyen típusú befektetések mellett kitartani. Például a korábbi jó befektetési eredmények a nyugdíjpénztáraknál is ellensúlyozzák a megtorpanást, a tízéves átlaghozam 7,41 százalék volt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.