A levegőmentes autógumik története nagyon régre nyúlik vissza. Karl Benz német mérnök 133 éve, 1886. január 29-én kapott szabadalmi védettséget első benzinmotoros gépkocsijára – ez az autó tömörgumi kerekeken gurult. A minimális komfort miatt azonban inkább a tömlős gumik terjedtek el, amik ősét a skót feltaláló, Robert William Thomson ötlötte ki 1845-ben. Ez a találmány azonban – bár bejegyezték – drága előállítása és körülményes szerelhetősége miatt feledésbe merült. Egy másik skót, az állatorvos John Boyd Dunlop néhány évtizeddel később (1888-ban) ismét felfedezte a levegővel töltött kereket. Igaz, ő nem autóra, hanem biciklire akarta azt szerelni. Ráadásul először nem is levegőt, hanem vizet töltött a vaskerekekre erősített, kerti slagból átalakított gumigyűrűbe.
Még nem érkezett jobb ajánlat az orosz energiahordozókkal szemben
Szijjártó Péter: az energiaellátás biztonsága a nemzetbiztonság része.