A külpiac meghódítása sem akadály

Infokommunikációs vállalkozások elindítását, fejlődését, kül­piacra jutását segíti térítésmentesen az Innovációs és Technológiai Minisztérium irányítása alatt működő Input program, amelynek ügyvezetője a kezdő magyar cégek határon túli esélyeiről is beszélt a Magyar Nemzetnek. Szabados Zsuzsa hangsúlyozta: a vállalkozás törekvései során felmerülő bármilyen probléma megoldásában képes segíteni az Input.

2019. 09. 03. 15:24
Az agrotechnológia digitális fejlesztése is a kiemelten népszerű területek közé sorolható Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A pénzügyi és az egészségügyi megoldások, az agrotechnológia digitális fejlesztései, valamint az energiahatékonyság a legnépszerűbb területek az Innovációs és Technológiai Minisztérium irányítása alatt működő Input programhoz beérkező ötletek között. Az informatikai vetület a legfontosabb előfeltétele annak, hogy egy ötlet vagy induló vállalkozás az Input segítségét megkapja – magyarázta a Magyar Nemzetnek a programot megvalósító ­Neumann Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője. Szabados Zsuzsa elmondta: a program európai uniós finanszírozású kiemelt kormányzati projekt, amely a Közép-Magyarország régión kívüli infokommunikációs fókuszú vállalkozások elindítását, fejlődését, külpiacra jutását segíti, mégpedig térítésmentesen. Hiszen hiába a kiváló, egyedülálló informatikai megoldás, ha információ és tapasztalat hiányában a vállalkozás hátránnyal indul a külpiacokon.

– Az elmúlt két és fél évben több mint hétszáz ötletet, ötletgazdát hallgatott meg az Input üzletfejlesztési csapata. A programban az ötleteknek akár nagyon kezdeti szakaszától foglalkozunk a vállalkozások támogatásával – mondta Szabados Zsuzsa, hozzátéve, hogy a segítséget nem folyamatosan – inkubációs vagy akcelerációs – program részeként nyújtják, hanem a vállalkozások működése közben felmerülő problémák megoldásában segítenek. – Legyen az az ötlet életképességének felmérése, marketing-tanácsadás vagy felkészítés tőkebefektetésre, nemzetközi piacra lépésre, esetleg releváns célpiaci kapcsolat, ezen témakörök mindegyikében fordulhatnak hozzánk az induló digitális vállalkozások. A hétszáz ötletgazda között vannak olyanok, akik rátermetten képesek élni a lehetőségekkel, másoknak viszont nem biztos, hogy az első ötletük lesz a befutó – fogalmazott Szabados Zsuzsa, hangsúlyozva: – Minden ötletnek kapcsolódnia kell az informatika világához, ez nálunk előfeltétel. Ha megnézzük, hogy ma miben van nagy növekedési poten­ciál, akkor elmondható, muszáj, hogy a fejlesztéseknek közük legyen az informatikához. Már csak amiatt is, mert a mesterséges intelligencia, a gépi irányítás kötelező eleme a termék- és szolgáltatásfejlesztéseknek – fejtette ki az ügyvezető.

Az agrotechnológia digitális fejlesztése is a kiemelten népszerű területek közé sorolható
Fotó: Reuters

Arról is beszélt, hogyan érhetik el a vállalkozások a szolgáltatást. – Tíz nagyvárosunkban dolgozik startup­koordinátor kolléga, de a honlapunkon is számos információ, segítség érhető el. Azt javaslom, hogy amikor már túl van az alapításon a cég, a piacra lépés előtt jöjjön el és nézesse át a csapatunkkal az üzleti tervét, mert biztosan kaphat javaslatokat, iránymutatásokat – hívta fel a figyelmet Szabados Zsuzsa. Arra a kérdésre válaszolva, hogy valójában mi szükséges a sikeres kül­piaci jelenléthez egy magyar vállalkozásnak, aláhúzta: mindenképpen fontos a stabil nyelvismeret. A szolgáltatásnak, terméknek pedig a megcélzott piacon relevánsnak kell lennie.

– A tizenegy célországgal ezért szoros kapcsolatban állunk és azok gazdasági ökoszisztémáját is jól ismerjük. Ezért részletezhetjük a hozzánk fordulóknak azokat a küszöbfeltételeket, amelyeket teljesíteni kell a külpiaci megjelenéshez. Törekszünk emellett arra, hogy minél több együttműködési megállapodást alakítsunk ki, hogy állandó partne­reink legyenek.

Azok pedig, akik a Nemzetközi Távközlési Egyesület, az ITU budapesti konferenciájára és kiállítására ellátogatnak szeptember 9. és 12. között, az Input által támogatott öt startup képviselőivel is beszélgethetnek a szervezet standjánál. Az Input a világkiállításra 13 nemzetközi innovációs szakembert is meginvitált, akikkel személyesen is találkozhatnak a magyar kezdő vállalkozások, továbbá egy harmincezer dollár (több mint kilencmillió forint) össz­díjazású versenyt is lebonyolít olyan vállalkozásoknak, amelyek már érett fázisban vannak és külpiacra lépésen gondolkodnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.