Napokon belül, április 16-án elkezd ketyegni az óra, és három hónap múltán, ha nem történik érdemi elmozdulás, és az Európai Parlament is rábólint, a jelen formájában lép életbe az első mobilitási csomag – mondta el lapunk kérésére Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozó Egyesülete (MKFE) megbízott főtitkár-helyettese. Bár a pandémiás helyzet miatt akár a csomag átgondolása is logikus lépés lenne, az intézkedéseket kezdeményező nyugati országok fuvarozóinak lobbija kitart, és hatályossá válhat a jogszabály. Mint ismert, az Európai Unió tagállamai kedden elfogadták az uniós közúti szállítási ágazat reformját jelentő új szabályokat, amelyek a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetését, munkakörülményeit is meghatározzák. A járművezetők kiküldetésére, a fuvarozó saját országán kívül végzett szállítási műveletekre vonatkozó rendszer szabályai szerint hét napon belül legfeljebb három szállítási művelet, úgynevezett kabotázs végezhető.
Nem új keletűek az autóipar gondjai
A magyar Bosch-vezér szerint más típusú nyomás van a szektoron, mint húsz évvel ezelőtt.