Egyirányú utcába igyekszik kergetni a kontinens autóiparát az Európai Unió: akkumulátoros villanyautót kell gyártani, az Euro 7-es szabvány bevezetése, vélhetően 2025 után mást nem is lehet. Szólnak racionális érvek emellett a zöld eltökéltség mellett: tényleg tarthatatlan állapot, hogy az autóink kipufogóiból szabadba eregetett gázokkal mérgezzük magunkat és a gyermekeinket. Csak az a baj, hogy ha az összes szén-dioxid- és nitrogén-oxid-okádó autó eltűnik a városainkból, akkor is füstölnek még bőven a gyárak és a lakóházak kéményei. Ennél is rosszabb hír, hogy az akkumulátoros áramtárolás kiforratlan és korlátos technológia. Bár a legújabb és legdrágább villanyautók 500–700 kilométeres hatótávokat ígérnek, a töltők száma és számos egyéb, apróbb-nagyobb nehézség miatt ma még csak az gondolkodhat elektromos autóban, akinek módja van éjszakára töltőre dugni. A technológia persze fejlődik, és ha sikerül a töltési időt lényegesen lerövidíteni, a mainál szélesebb felhasználói réteg előtt nyílik meg a villanyautózás lehetősége. Már persze ha meg tudja fizetni.
Miért állítja Orbán Viktor, hogy fantasztikus lesz 2025? Megmutatjuk a miniszterelnök aduászait
A kormány semmit sem bízott a véletlenre, a 21 pontos új gazdaságpolitikai akcióterv a korábbiaknál sokkal hangsúlyosabban épít a belső konjunktúra helyreállítására.