Csökkenteni kell az emberi tevékenység, azon belül a közlekedés szénlábnyomát. Ehhez az európai zöldmegállapodás szerint 2050-re kilencven százalékkal kell mérsékelnünk a kibocsátást – tette közzé a az Európai Bizottság fenntartható és intelligens mobilitási stratégiájában. A közlekedési ágak közül a vasút az, amely legközelebb áll a zéró szén-dioxid-kibocsátáshoz, ezért az EU a korábbinál lényegesen nagyobb szerep szán a kötött pályás közlekedésnek. Csakhogy a vasút, amely a XIX. század első felében született, bár számos elemében megújult, alapvetően ma is idegen test a közvetlen környezetében, és a vasúti átjárókban történő balesetek száma mutatja, hogy erre az elkülönülésre gyakran szükség is van. A vasúti pályát fizikai és gyakran gondolkodásbeli falak választják el a külvilágtól, ezért nehéz együttműködésre bírni. És éppen ez az oka, hogy a vasút az elmúlt évtizedekben fokozatosan veszített a piaci részesedéséből mind az utasok, mind az áruk tekintetében a közúttal szemben.
A német Zöldek teljes valóságtagadásban vannak
Úgy tesznek, mintha mi sem történt volna.