Maradjon amerikai a Chrysler, követeli a dédunoka

Néhány nappal a részvényesek döntését megelőzve kifogásokat jelentett be a PSA–FCA összeolvadásának az ügyében a Chrysler dédunoka. Frank B. Rhodes javaslatcsomagot juttatott el a Peugeot vezetéséhez, de bejelentést tett az USA külügyi beruházási bizottságánál is. Sajtóvélemények szerint a last minute vélemény nem tudja megakadályozni az új járműipari csoport, a Stellantis létrejöttét.

2021. 01. 03. 19:19
Fiat Chrysler Automobiles assembly workers build 2019 Ram pickup trucks on 'Verticle Adjusting Carriers' at the FCA Sterling Heights Assembly Plant in Sterling Heights Michigan
A Fiat Chrysler Automobiles munkásai egy Ram pickupot szerelnek össze a Sterling Heights, Michigan gyárban. REUTERS Fotó: Rebecca Cook
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) és a francia PSA közötti javasolt 38 milliárd dolláros összefonódás alig több mint egy hete jutott át az utolsó akadályon, amikor az EU versenyhivatala is áldását adta a frigyre, amelynek révén a világ negyedik legnagyobb autógyártója jön létre.

A tranzakció végleges jóváhagyása hétfőn várható, amikor a részvényeseknek kell megszavazniuk az összeolvadást,

míg a végleges megállapodást legkésőbb március 31-ig írják alá. Az újonnan létrejövő autógyártó, a Stellantis az FCA összes márkáját magában foglalja, beleértve a Jeepet, a Ramot, a Fiatot és a Chryslert, valamint a Peugeot-ot, a Citroënt és az Opelt.

A Fiat Chrysler Automobiles munkásai egy Ram pickupot szerelnek össze a Sterling Heights-beli, michigani gyárban Fotó: Reuters

De nem mindenki elégedett azzal, ami történik.

A Chrysler Corporation alapítójának, Walter P. Chryslernek a dédunokája, az ifjabb Frank B. Rhodes december 24-én kérelmet küldött az FCA-nak, hogy fontolja meg fúziós tervének a módosítását. Rhodesnak nem tetszik az az ötlet, hogy dédapja cége multinacionális tulajdonú társasággá váljon – olvasható a Carbuzz.com cikkében.

Jobban szeretné ugyanis, hogy a Chrysler–Dodge–Jeep–Ram márkák ismét sikeressé válnának az USA-ban, és nem valósulna meg az, amit a PSA javasolt, hogy kínai és európai kézbe kerüljön a cég stratégiai irányítása. Rhodes ezért szeretné a cég nevét megváltoztatni Chrysler-Dodge–Jeep–Ram Corporationre, amelynek a székhelye az Egyesült Államokban lenne, miközben az új cégcsoport továbbra is megtartja a londoni székhelyű európai központot. Emellett azt javasolja, hogy a jelenlegi vezetők és az összes alkalmazott kapjon egyfajta hűségbónuszt a munkaviszony hossza alapján. Az is a csomag része, hogy a részvénytulajdonosok részvényszerzési jogokat is kapnának, ha a javasolt társaság valamikor tőzsdére lépne. Az összes fennálló adósságot is ki kell fizetni.

Véleményének alátámasztására

a dédunoka kifogást emelt az Egyesült Államok Külügyi Beruházási Bizottságánál is Stellantis-fúzió ellen. Emellett megkereste az amerikai szenátorokat, hogy meggyőzze őket, az egyesülés nem előnyös Amerikának, különös tekintettel a jövőbeni profitra és technológiákra.

Érdemes szem előtt tartani az FCA és a PSA egyesítésének egyik fő indokát, miszerint az európai cégcsoport lemaradt az elektromos autók fejlesztésében. A PSA nyilvánvalóan olyan nyereséges járművekhez szeretne hozzáférést, mint a Jeep Wrangler és a Ram 1500 – érvelt a dédunoka.

A sajtóban megjelent vélemények szerint a Chrysler dédunoka last minute javaslatának esélye sincs, hogy megakadályozza az előkészített összeolvadást. Ha a részvényesek hétfőn megszavazzák a Stellantis létrehozását, az új járműgyártó akár heteken belül létrejöhet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.