Az I-Pace valóban kitűnő kritikákat kapott, de nem elég jó autókat gyártani, hanem nyereséget is kell termelni, amit a Jaguar az elmúlt években nem mondhatott el magáról. Bizonyára ezért is került tavaly szeptemberben új vezető az indiai Tata tulajdonában levő Jaguar Land Rover vállalatcsoport élére. A Renault-tól érkezett Thierry Bolloré elmondta: az új elektromos modellekkel nem a német prémiummárkákkal kívánnak versenyezni, hanem egy kategóriával feljebb lépve, az egyébként szintén német tulajdonban levő Bentley és Rolls Royce által uralt luxuspiacon kívánnak teret nyerni.
Az új igazgató szerint ez azt is jelenti, hogy a jelenleginél kevesebb járművet gyártanak majd, viszont reményeik szerint nagyobb nyereséggel.
Az Egyesült Királyságban több mint 30 ezer embert foglalkoztató cégcsoport dolgozóit peresze ez aligha nyugtatja meg, hiszen a kisebb gyártókapacitás minden bizonnyal kevesebb munkaerőt fog igényelni. Miközben arról is döntés született, hogy a cégcsoport kér másik klasszikus modelljét, a Land Rover Dicoveryt és Land Rover Defendert a jövőben Csehországban fogják gyártani, így
az elektromos Jaguarok mellett csak a Range Rover luxusterepjárók gyártása marad a szigetországban.
A károsanyag kibocsátás csökkentése, ha kicsit lassabban is, de a terepjáró-szegmensben is megvalósul: a Land Rover és Range Rover modelleknél 2026-ig kivezetik a dízelmotoros változatokat, 2036-tól pedig ez a márka is csak tisztán elektromos autókat gyárt majd.

Az időzítésben minden bizonnyal szerepet játszik a személyautó-piacon várható szabályozás. Az Egyesült Királyság ugyanis már 2030-tól be kívánja tiltani a kizárólag belső égésű motorral hajtott új személyautók és kisteherautók értékesítését. A hibrid modellek 2035-ig kerülhetnek forgalomba, de csak olyanok, amelyek zéró helyi kibocsátású üzemmódban is képesek „jelentős” távolságot megtenni (vagyis a rohamosan terjedő lágy-hibrid hajtásláncok is áldozatul esnének a tilalomnak), 2035-től viszont már csak tisztán elektromos új autókat lehetne értékesíteni a szigetországban.
A kormányzat ambiciózus tervei kapcsán sokakban felmerül a kérdés, hogy van-e erre elegendő áramkapacitás.
Nos, végezzünk egy gyors számítást. A Covid válság előtt (2019-ben) 2,3 millió új személyautót értékesítettek az Egyesült Királyságban. Ha ez mind elektromos autó lett volna, 20 kWh/100 km fogyasztással és évi 10 ezer km megtett úttal számolva ez 4,6 terawattóra (TWh) extra áramfogyasztást jelentett volna. Ugyanebben az évben az ország teljes áramfogyasztása 346 TWh volt, vagyis az új elektromos járművek mindössze 1,3%-os fogyasztásnövekedést eredményeztek volna, ami önmagában nyilvánvalóan kezelhető, arra pedig, hogy a szigetországban regisztrált közel 35 millió autó egyik napról a másikra elektromossá válna, nyilván nem kell számítani.