Vasúti szállítmányozási

Tények támasztják alá, hogy Magyarország az európai tudásintenzív gyártás élvonalában van
Nem igaz, hogy hazánk csupán összeszerelő üzem lenne.
Vasúti szállítmányozási
vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo és az orosz államvasút logisztikai vállalata, az RZD Logistics, kínai partner bevonásával
– jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a moszkvai magyar nagykövetségen. Az erről szóló megállapodást az államtitkár kedden írta alá Dmitrij Zverevvel, az orosz közlekedési miniszter első helyettesével – közölte az MTI. A vállalatot, amelynek alaptőkéjéről a felek később tesznek bejelentést, a tervek szerint még az idén Magyarországon fogják bejegyezni. A partnerek egyenlő részben lesznek tulajdonosok a cégben.
Mosóczi László elmondta, hogy az európai irányú fuvaroknál
az árualapot Kína fogja biztosítani, visszafelé a felek várhatóan egyebek között vegyipari és gyógyszeripari termékeket szállítanak majd Európából.
– Ez alternatív útvonal, hiszen a távol-keleti áruk jelentős része Fehéroroszország és Lengyelország felé megy. De egyrészt az az útvonal már túlterhelt, másrészt a Kína–Oroszország–Ukrajna–Magyarország útvonal a legrövidebb és a leggyorsabb Magyarország mellett Ausztria, Észak-Olaszország, Svájc és Dél-Németország felé is – mondta az államtitkár. Szavai szerint
a cél az, hogy a Kína felől Magyarországra érkező szerelvények számát, amely nemrégiben még évente csak egy volt, ezerre növeljék. Mosóczi szerint jelenleg évente mintegy harminc szerelvény érkezik a Távol-Keletről.
A Kína–Oroszország–Magyarország útvonal Záhony érintésével minden fél számára komoly gazdasági előnyöket fog jelenteni, ami jelentős mértékben hozzá fog járulni ahhoz, hogy
Magyarország Közép-Európa logisztikai központja legyen.
Maga Záhony is egy logisztikai központ lesz – közölte az államtitkár. Az államtitkár arról is szólt, hogy a vegyesvállalat két évvel azt követően valósul meg, hogy az ITM és az orosz közlekedési minisztérium vezetője Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök budapesti tárgyalásai idején együttműködési megállapodást írt alá.
Varga Mihály a közelmúltban jelentette be, hogy már készülnek azok a tervek és programok, amelyek alapján elkezdődhet a záhonyi vasúti átrakó körzet fejlesztése.
A kormány két évvel ezelőtt döntött arról, hogy nem „mond le” Záhonyról és visszaemeli a logisztikai övezetet korábbi pozíciójába, egyben lehetőséget lát arra, hogy Kínával és Oroszországgal együttműködve jelentős logisztikai fejlesztés valósuljon meg a térségben.
Nem igaz, hogy hazánk csupán összeszerelő üzem lenne.
Szijjártó Péter: A kormány a legversenyképesebb körülményeket kívánja biztosítani a gyógyszeriparnak.
Varga Mihály: A jelenlegi nemzetközi környezetben bizakodásra ad okot, hogy a magyar gazdaság fundamentumai erősek.
Az érintett gazdálkodók a káreseménytől számított 21 napon belül nyújthatják be a kérelmüket a Magyar Államkincstárhoz.
Orbán Viktor: A magyar békestratégia aranybányát jelenthet az OTP-nek
Ezt a magyar települést kegyetlenül szétverte a jégeső + videó
Sydney van den Bosch bejelentette, amire mindenki vár: végre megvalósul az álmuk
Ukrajna végveszélyben: elegük lett a hitelezőknek, nincs megállapodás Zelenszkijékkel
Baleset történt Budapesten, nem járnak a villamosok
Rémálom egy újbudai óvodában
Így lesznek nyitva a boltok a szombati nemzeti gyásznapon
Elképesztő statisztika: Szoboszlai Dominik Európa második legjobbja
Olcsón megúszta szurkolóinak magyargyalázó üzenetét a pozsonyi klub
Rémálom az újbudai óvodában, a rendőrséghez fordulnak a szülők
Csak a lángokat látni: ismert hazai celeb Mercedese égett porrá az M6-oson + videó
Bíróság elé állítanak egy magyar zsoldost, aki az ukrajnai háborúból tért haza
Nem igaz, hogy hazánk csupán összeszerelő üzem lenne.
Szijjártó Péter: A kormány a legversenyképesebb körülményeket kívánja biztosítani a gyógyszeriparnak.
Varga Mihály: A jelenlegi nemzetközi környezetben bizakodásra ad okot, hogy a magyar gazdaság fundamentumai erősek.
Az érintett gazdálkodók a káreseménytől számított 21 napon belül nyújthatják be a kérelmüket a Magyar Államkincstárhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.