Ezer kínai konténervonatot hozhat a magyar–orosz vegyesvállalat

Stratégiai együttműködésre lép az egyik magyar teheráru-fuvarozó magánvasút az orosz állami vasúttal.

2021. 07. 07. 18:24
Czérna Attila
Eperjeske, 2012. július 12. Czérna Attila figyeli a gépek mozgását az eperjeskei átrakóállomás vasérczúzdájának tetején. Az eltérő nyomtávú vasúti rendszerek találkozásánál kiépített záhonyi átrakókörzet Magyarország legnagyobb árumennyiséget átbocsátó vasúti komplexuma, mely évente mintegy 4-5 millió árutonna kapacitással üzemel. A 2007 óta a Záhony-Port Zrt. Vasútvállalat által üzemeltetett, 84 négyzetkilométer kiterjedésű komplexum Európa egyik legnagyobb terminálja. MTI Fotó: Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Vasúti szállítmányozási

vegyesvállalatot hoz létre a részben állami tulajdonú magyar CER Cargo és az orosz államvasút logisztikai vállalata, az RZD Logistics, kínai partner bevonásával

– jelentette be Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a moszkvai magyar nagykövetségen. Az erről szóló megállapodást az államtitkár kedden írta alá Dmitrij Zverevvel, az orosz közlekedési miniszter első helyettesével – közölte az MTI. A vállalatot, amelynek alaptőkéjéről a felek később tesznek bejelentést, a tervek szerint még az idén Magyarországon fogják bejegyezni. A partnerek egyenlő részben lesznek tulajdonosok a cégben.

Eperjeske, a záhonyi körzet egyik átrakó telepe. Jelentős fejlesztésekre van szükség
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Mosóczi László elmondta, hogy az európai irányú fuvaroknál

az árualapot Kína fogja biztosítani, visszafelé a felek várhatóan egyebek között vegyipari és gyógyszeripari termékeket szállítanak majd Európából.

– Ez alternatív útvonal, hiszen a távol-keleti áruk jelentős része Fehéroroszország és Lengyelország felé megy. De egyrészt az az útvonal már túlterhelt, másrészt a Kína–Oroszország–Ukrajna–Magyarország útvonal a legrövidebb és a leggyorsabb Magyarország mellett Ausztria, Észak-Olaszország, Svájc és Dél-Németország felé is – mondta az államtitkár. Szavai szerint

a cél az, hogy a Kína felől Magyarországra érkező szerelvények számát, amely nemrégiben még évente csak egy volt, ezerre növeljék. Mosóczi szerint jelenleg évente mintegy harminc szerelvény érkezik a Távol-Keletről.

A Kína–Oroszország–Magyarország útvonal Záhony érintésével minden fél számára komoly gazdasági előnyöket fog jelenteni, ami jelentős mértékben hozzá fog járulni ahhoz, hogy

Magyarország Közép-Európa logisztikai központja legyen.

Maga Záhony is egy logisztikai központ lesz – közölte az államtitkár. Az államtitkár arról is szólt, hogy a vegyesvállalat két évvel azt követően valósul meg, hogy az ITM és az orosz közlekedési minisztérium vezetője Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök budapesti tárgyalásai idején együttműködési megállapodást írt alá.

Varga Mihály a közelmúltban jelentette be, hogy már készülnek azok a tervek és programok, amelyek alapján elkezdődhet a záhonyi vasúti átrakó körzet fejlesztése.

A kormány két évvel ezelőtt döntött arról, hogy nem „mond le” Záhonyról és visszaemeli a logisztikai övezetet korábbi pozíciójába, egyben lehetőséget lát arra, hogy Kínával és Oroszországgal együttműködve jelentős logisztikai fejlesztés valósuljon meg a térségben.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.