Megadta az építési engedélyt Budapest Fővárosi Kormányhivatala július 8-i határozatában a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumnak Kelenföld vasútállomás egykori indóházának felújítására.
A műemléki védettség alatt álló, 137 éves épület ezzel megmenekül az enyészettől
– áll abban a közleményben, amit a múzeum juttatott el lapunkhoz. –Az engedélyes tervek birtokában folytatódhat a munka, amelynek következő lépése a kivitelezési közbeszerzés kiírása – mondta el Vitézy Dávid, az intézmény főigazgatója.

Fotó: Közlekedési Múzeum/Építész Stúdió
A múzeum az Építész Stúdió Kft.-t bízta meg az engedélyezési tervek elkészítésével. Az indóház eredeti karakterét visszaállító műemléki helyreállítás mellett az épület új közösségi-kulturális funkcióját gazdagító kortárs bővítménnyel egészül ki.
A Kelenföld állomásépület megmentését kormány 2021 februárjában kiemelt beruházássá nyilvánította.
Az indóház fő attrakciója egy több száz négyzetméter alapterületű terepasztal lesz, amely a vasúttörténeti kiállításhoz kapcsolódva mutatja be a városon belüli vasúthálózat jelentőségét, funkcióját. A kulturális kínálatot időszaki kiállítások, múzeumpedagógiai foglalkozások és közösségi programok színesítik majd. Ezeken felül az épület kiegészül egy vasúti tematikájú múzeumkerttel és egy kilátópontként, trainspotter helyként is szolgáló terasszal a vasút felé.
Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Hoffmann Tamás, Újbuda akkori polgármestere 2019 őszén jelentette be, hogy a Közlekedési Múzeum mentheti meg az állomásépületet. Az akkor létrejött megállapodás nyomán 2020-ban
a Miniszterelnökség százmillió forinttal, Újbuda önkormányzata húszmillió forinttal támogatta a tervezést és a beruházás előkészítését.
Az eredetileg 1861-ben létesült, majd később átépített felvételi épületben legutóbb 1984-ben végeztek felújítási munkálatokat. Kelenföld vasútállomás a Déli összekötő vasúti híd és a Ferencváros rendező pályaudvar építésével egyidejűleg épült ki. Itt kapcsolódott a Déli Vasút a bal parti körvasút segítségével a többi vasút pályájához.

Fotó: Bach Máté
Maga az utasfelvételi épület – az indóház – csaknem kétszeres alapterületű volt a korabeli szabványos típusállomások méretéhez képest. A vasútállomás 2007-ben teljes műemléki védelmet kapott, és ekkor lett a neve Budapest–Kelenföld helyett Kelenföld. A 4-es metró végállomásának átadása után az épület egyre több funkcióját elvesztette, egy ideje üresen áll.