Wolfsburgban aggodalomra ad okot az orosz–ukrán konfliktus – közölte csütörtökön a VW-csoport. Az oroszországi termelésre és értékesítésre gyakorolt hatásokról jelenleg még nincs információjuk, de folyamatosan figyelemmel kísérik a fejleményeket. Most mindenekelőtt az alkalmazottak biztonságáról kell gondoskodniuk – nyilatkozta Európa legnagyobb autógyártója az Automobilwoche.de híradása szerint.
A VW-csoport saját gyártóüzemet működtet a Moszkva mellett található kalugai üzemben. A cég ott gyártja a Tiguan-, Polo- és Skoda Rapid-modelleket,
és ott szereli össze az Audi Q7 és Q8 terepjárókat.
A Mercedes-Benz AG vezérigazgatója, Ola Kallenius az orosz–ukrán konfliktus kapcsán az ellátási lánc fenntartásának a kilátásairól beszélt a Bloombergnek. A Mercedes a közelmúltban több mint 284 millió dollárt (250 millió eurót) fektetett be egy gyárba az E osztály, valamint a SUV-modellek gyártására.
– A Stellantis kész áthelyezni vagy korlátozni a termelést Oroszországban, ha a nyugati szankciók megzavarják a munkát – mondta az autógyártó vezérigazgatója. Carlos Tavares, a Jeep, a Dodge és a Peugeot márkákat gyártó Stellantis vezetője szerint nem lehet pontosan megmondani, hogy a nyugati szankciók hogyan érintik az autógyártó Moszkvától 115 mérföldre délkeletre fekvő kalugai üzemét. A Stellantis a Mitsubishivel közösen üzemeltet egy telephelyet, ahonnan kisteherautókat kíván Európába exportálni.
Az Automotive News Europe szerint a Renault-csoportnak van leginkább félnivalója Oroszországban.
A Renault ellenőrző részesedéssel rendelkezik a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ban. A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo elmondta, hogy a Lada-gyár alkatrészeinek nagy részét helyből szerzik be,
ami segít megoldani az ellátás problémáit. Az AvtoVAZ ugyanakkor vizsgálja a mikrocsipek szállításának alternatíváit arra az esetre, ha a nyugati szankciók érintenék az oroszországi szállításokat.
A Renault helyzete azért különleges, mert az általa irányított Lada piacvezető pozícióban van Oroszországban. Tavaly a márka piaci részesedése csaknem 21 százalékos volt. A Vesta és a Granta a legnépszerűbb autók az országban, mindegyik a márka összértékesítésének körülbelül egyharmadát adja. Oroszországban tavaly összesen 350 ezer Ladát adtak el, 2,1 százalékkal többet, mint 2020-ban. Ezek között volt csaknem háromezer darab földgázmotoros Vesta CNG. A két Niva Legend terepjáró és az új Niva Travel egyenként több mint 25 ezer példányban kelt el – tette közzé a Focus.de.
Borítókép: A Renault ellenőrző részesedéssel rendelkezik a Ladákat gyártó AvtoVAZ-ban (Fotó: Getty Images)